• BIST 94.887
  • Altın 246,753
  • Dolar 6,3495
  • Euro 7,4057
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 12 °C
  • İzmir 23 °C
  • Antalya 25 °C
  • Muğla 20 °C
  • Çanakkale 13 °C

Gemi Adamı Yönetmeliği revize edilecek

Gemi Adamı Yönetmeliği revize edilecek
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Suat Hayri Aka, denizcilik sektöründeki sorunların sadece Bakanlıktan kaynaklanmadığını söyledi.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Suat Hayri Aka, denizcilik sektöründeki sorunların sadece Bakanlıktan kaynaklanmadığını söyledi. Suat Hayri Aka, “Bir buçuk yıllık müsteşar yardımcısı olarak çalıştığım süre içinde şunu gördüm ki denizcilik sektöründe sorunların çoğu sadece bizim bakanlığımızdan kaynaklanmıyor. Bu sorunların içinde Çevre Bakanlığı gibi bazı bakanlıklar ile belediyeler de yer alıyor” dedi.

İMEAK Deniz Ticaret Odası Ekim Ayı Olağan Meclis toplantısı Faruk Ürkmez Başkanlığı'nda gerçekleşti Toplantıya Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Suat Hayri Aka, Deniz ve İç Sular Düzenleme Genel Müdürü Cemalettin Şevli, Kıyı Yapıları ve Tersaneler Genel Müdürü Hızırreis Deniz, GİSBİR Başkanı Murat Kıran ile denizcilik sektörünün önde gelen isimleri katıldı.

Toplantıda konuşan Müsteşar Yardımcısı Suat Hayri Aka, denizcilik sektöründeki sorunları ortadan kaldırmak için ‘Denizcilik Koordinasyon Komisyonu’nu’ kurduklarını belirtti. Aka, AB’nin Türkiye için çok önemli olduğunu ifade ederek, bundan sonra sektörün sorunlarını hem bu birim üzerinden, hem de AB Komisyonu üzerinden gerçekleştireceklerini söyledi.

Dünya’nın ilk 3 sorunlarından birinin iklim değişikliği olduğunu belirten Aka, Birleşmiş Milletler’de sürekli bu sorunun tartışıldığını dile getirdi. Türkiye’nin de bu tartışmaların içerisinde yer aldığının altını çizen Aka, “Türkiye bu iklim değişikliğine kayıtsız kalamazdı. Lakin iklim değişikliklerinin içerisinde ulaştırma sektörü de yer alır. 5,6 yıl içerisinde bu yönde çok önemli kararlar aldık. Ama bugüne kadar dünyada iklim değişikliği ile ilgili alınmış hiçbir karar yok. Gemilerde düşük yakıt kullanmak gerekir. Ama Avrupa’da bunu şu an yapan çok az. Tüm dünya düşük kükürtlü yakıt kullanırsa biz de kullanalım. Çünkü maliyeti yüksek olan bu sistemi şu an kullanarak sektörümüzü mağdur etmek istemeyiz” şeklinde konuştu.

Sektör temsilcilerinin sektörün sorunlarını sözlü olarak dile getirmelerinden yakınan Aka, sözlerine şöyle devam etti: “Sektör kişi ve kuruluşları denizcilik sektöründeki sorunları sadece sözlü olarak her fırsatta ifade ediyor. Ama bugüne kadar elime ulaşmış bir ‘Rapor’ yok. Bu durum da bizleri üzüyor. Sorunları bir rapor haline getirip bizlere ulaştırın. Sorunlar sadece bizim bakanlığımızdan kaynaklanmıyor. Çevre Bakanlığı gibi bazı bakanlıklar ile belediyelerden de kaynaklanıyor. Sorunlarınızı bizlere bir rapor halinde sunun.”

GEMİ ADAMLARI YÖNETMELİĞİ REVİZE EDİLECEK

Suat Hayri Aka ayrıca gemi adamları yönetmeliğinin revize edileceğini ifade etti. Denizcilik sektöründe herkesi bir eğitime tutacaklarını belirtti. Herkesten mesleki bir yeterlilik belgesi isteyeceklerini vurgulayan Aka, “Herkes kaynakçı olmasın. Herkes vinç operatörü de olmasın. Mesleki yetersiz olan bir gemi adamına cezalar vereceğiz. Gerekirse ehliyetlerine bir dizi yaptırımlar getireceğiz. Bundan sonra gemi adamları cüzdanlarını Ankara’da basacağız. Gemi adamları Türkiye’de 72 limandan istediğine gidip cüzdanını çıkartabilecek. Liman Başkanlıkları da gelen evrakları inceleyip elektronik ortamda Ankara’ya gönderecek. Evraklar incelendikten sonra PTT ile sahiplerine cüzdanları gönderilecek” diye konuştu.

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
salih kurtoğlu
25 Şubat 2014 Salı 16:25
revize!!!
gemi adamları yönetmeliği revize edilecek diyorsunuz ama 3000 grt altını düzeltmiyormusunuz? bir sürü insan 3000 grt altında iş arıyor ve iş bulamıyor,deniz'de kaç tane 3000 grt altı gemi kaldı?
213.43.151.28
T.C.Müh.Kaptan Refik Akdoğan
22 Şubat 2014 Cumartesi 19:10
MLC 2006
Hâlâ 2013 ağustosunda yürürlüğe giren MLC 2006 imzalamayan du idareden gemiadamlarının lehine ne beklenir? Batının dümen suyunda bile gidemiyoruz. Mesuliyetten korkanlar, aman başım derde girmesin diyenlerden ne beklenir? Bereket versin yabancı sularda çalışanlar PSC kontrollarında MLC 2006 nimetlerindenm yararlanıyorlar. Darası Türk karasularında çalışanların başına. Allah selamet versin. www.refikadogan.com
46.197.149.173
erkan karadeniz
22 Şubat 2014 Cumartesi 15:33
bu denizcilik nezaman düzelecek???
gemi adamları yönetmeliği revize olacak diyorlar ama 3000 grt altı nezaman düzelecek???
88.253.119.4
önde gelenler
19 Şubat 2014 Çarşamba 23:35
önden
buyurmuşlar...
176.239.130.122
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim