• BIST 94.682
  • Altın 222,702
  • Dolar 5,6803
  • Euro 6,5153
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 16 °C
  • İzmir 18 °C
  • Antalya 21 °C
  • Muğla 16 °C
  • Çanakkale 16 °C

'Gemi Trafik Hizmeti Ücret Tarifesi'nden denizcilik sektörü rahatsız

'Gemi Trafik Hizmeti Ücret Tarifesi'nden denizcilik sektörü rahatsız
Kıyı Emniyet Genel Müdürlüğü'nün İzmir, Mersin ve İzmit Körfezi'nde uygulamaya başlayacağı 'Gemi Trafik Hizmeti Ücret Tarifesi', denizcilik sektöründe büyük endişe yarattı.

Kıyı Emniyet Genel Müdürlüğü'nün önümüzdeki aylarda İzmir, Mersin ve İzmit Körfezi'nde uygulamaya başlayacağı 'Gemi Trafik Hizmeti Ücret Tarifesi', denizcilik sektöründe büyük endişe yarattı.

Kruvaziyer gemilerinde 6 ile 12 bin dolar, yük gemilerinde ise 3-5 bin dolar arasında ek maliyete yol açacak uygulamanın, İzmir'i başta Yunanistan'ın Pire Limanı olmak üzere bölgedeki yabancı rakip limanların gerisine düşüreceği belirtiliyor.

İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Savaş Ercan, Kıyı Emniyet Genel Müdürlüğü'nün önümüzdeki aylarda 'Gemi Trafik Hizmeti Ücret Tarifesi'ni uygulamaya hazırlandığını belirterek, bu yeni maliyet nedeniyle kruvaziyer turizminde hamle yapmayı hedefleyen İzmir'in önünün kesileceğini söyledi. Ercan, "Bu tarife kruvaziyerde 3 bin kişilik gemide sefer başı 6-7 bin dolar, 4 bin kişilik bir gemide 11-12 bin dolar ilave maliyet oluşturacak. Yük gemilerinde ise net tonaja göre 3-5 bin dolar arasında ek maliyet ortaya çıkacak" dedi.

'İNDİRİM YERİNE EK TARİFE'

Ankara'da iki hafta önce yapılan Türkiye Kruvaziyer Platformu'nun düzenlediği zirvede, liman hizmetleri maliyetlerinin düşürülmesinin istendiğini belirten Ercan, maliyetlerde düşüş beklerken yeni tarife nedeniyle şaşkınlık yaşadıklarını ifade etti. Ercan, "İzmir; kruvaziyer turizminde yaşadığı kayıpları ortadan kaldırıp yeni bir hamle yapmak isterken, maliyetleri artıracak ek bir tarife ile karşı karşıya kaldı" diye konuştu.

Uygulamanın 'Limanlar Şehri İzmir' hedefine de darbe vuracağına dikkat çeken Ercan, ek maliyetler nedeniyle İzmir'in gerek hinderlandındaki yükler gerekse aktarma yükler açısından elleçleme kabiliyetinin zayıflayacağı uyarısında bulundu. Yunanistan'ın Pire Limanı ile bölgedeki benzer yabancı limanlara karşı rekabet gücünün de azalacağını belirten Ercan, "2008 yılından bu yana navlun piyasalarında yaşanan kriz, her geçen gün daha da ağırlaşıyor. Bu ortamda oluşan ek maliyetler, gemi işletmecilerini sıkıntıya sokacak. Bu maliyet, ithalatçıya ve ihracatçıya da tabii ki yansıyacak" şeklinde konuştu.

'BAKANLIĞIMIZIN ÇÖZÜM BULACAĞI İNANCINDAYIZ'

Bu süreci Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın şimdiye kadar olduğu gibi bundan sonra da çözüm odaklı yaklaşımıyla hasarsız atlatmayı arzu ettiklerini belirten Ercan, şunları söyledi: "Oda olarak kamu hizmeti karşılığı alınan bu ücretin kaldırılmasını talep ediyoruz. Hali hazırda gemilerden bu kapsamda Navigational dues (seyir güvenliği destek hizmeti) olarak fener ve tahlisiye ücreti alınmaktadır. Şimdiye kadar Bakanlığımız, ülkemizi uluslararası düzeyde etkileyecek her gelişmede pozitif yaklaşım içinde oldu. Bu yaklaşımın devam edeceğine, Odamız ve sektör temsilcileri ile birlikte bu sorunu çözeceğimize inanıyoruz. Pruvamız açık. Alınacak çok yolumuz var".

Deniz Haber Ajansı

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Hangi beddua almıyorsunuz ki ?
25 Mart 2015 Çarşamba 12:25
12:25
Milleti sindirmek için mi yemin ettiniz, kölemi bu millet sizlere, amacınız ne olduğunu hala anlayamadınız mı, millet aptal değildir iyi bilesiniz brokratlar.
81.214.71.174
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim