• BIST 93.023
  • Altın 210,594
  • Dolar 5,4073
  • Euro 6,1159
  • İstanbul 10 °C
  • Ankara 8 °C
  • İzmir 16 °C
  • Antalya 20 °C
  • Muğla 15 °C
  • Çanakkale 11 °C

Halim Mete sektörü yorumladı

Halim Mete sektörü yorumladı
DTO Yönetim Kurulu Başkan Vekili Halim Mete
31-10-2005 15:33DENİZCİLİK TÜRKİYE’NİN LOKOMOTİF SEKTÖRÜDÜRTürkiye Odalar ve Borsalar Birliği(TOBB) Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Halim Mete, geçtiğimiz yıllarda Uzakdoğu’da yaşanan kriz nedeni ile darbe alan denizcilik sektörünün 2004 yılında canlandığını ve 2010 yılında 25 milyar dolarlık girdi sağlayacağını söyledi. 12 milyon dwt olan deniz ticaret filosunun krizin ardından 7 milyon dwt’a kadar düştüğünü ancak son yıllarda yaşanan canlılık nedeni ile rakamın 10 milyon dwt’a ulaştığını vurgulayan Mete, “Yaşanan kriz nedeni ile dünya denizcilerinin yanı sıra Türk denizcileri de sıkıntılı günler yaşadı. Son yıllarda navlun ve gemi fiyatlarının artması ile bu dönem aşıldı. Gemi inşa sanayinde de olumlu gelişmeler yaşanıyor. Bütün tersaneler yüzde 100 kapasite ile çalışıyor ve talebe yanıt veremez hale geldi. Tersaneler, 2008 yılının başına kadar dolu. Talepler karşılanamadığı için yeni tersane alanlarının yaratılması gerekiyor. Bütün bu gelişmeler denizciliğin, Türkiye’nin gelecekte lokomotif sektörü olacağını gösteriyor. Ancak, dünya geneline baktığımızda ortaya çıkan rakamlar çok gerilerde. Dünya ticaret filosu 800 milyon dwt civarında ve ticaret hacmi 300 milyar doları geçmekte. Türkiye’nin bu pastadan aldığı pay ise yüzde 1,5.  Bu rakamlar, üç tarafı denizlerle çevrili Türkiye için yeterli değil” diye konuştu.İZMİR LİMANI’NA YATIRIM YAPILMALITürkiye’nin en önemli ihracat limanı olan İzmir Alsancak Limanı’nın özelleştirildikten sonra veriminin artırılması gerektiğinin altını çizen Mete, limana gerekli yatırımların yapılarak Türk ekonomisine daha yararlı hale getirilmesi gerektiğini ifade etti.Mete, sözlerini şöyle sürdürdü: “Özelleştirmenin birinci amacı belki kambur olanları temizlemek olabilir ama ikinci amacı kamunun yapamadığı gerekli yatırımları özel sektörün yaparak Türk ekonomisine daha verimli hale getirmektir. Bu kural, İzmir Alsancak Limanı içinde geçerli olmalı. Bunun yanında benim gönlümden geçen, yıl sonuna kadar özelleştirilmesi planlanan İzmir Alsancak limanını, İzmirlilerin alması.”Kaynak:Nuran Can-İZMİRDenizHaber.Com
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim