• BIST 90.186
  • Altın 234,351
  • Dolar 6,1028
  • Euro 6,9689
  • İstanbul 31 °C
  • Ankara 30 °C
  • İzmir 36 °C
  • Antalya 31 °C
  • Muğla 35 °C
  • Çanakkale 32 °C

Hedefimiz; Dünya şirketi olmak

Hedefimiz; Dünya şirketi olmak
Beşiktaş Denizcilik; Tanker işleten firma olarak, Dünya şirketlerine hizmet bilinciyle, Dünya devlerine kendini kabul ettirmiş bir marka olmaya, hızlı adımlarla ilerliyor.

HEDEFİMİZ;DÜNYA ŞİRKETİ OLMAK

Yönetim Kurulu başkanlığını İhsan Kalkavan’ın yaptığı Beşiktaş Denizcilik 1972 yılında küçük tanker ve barçlar ile Türkiye ve yakın civarında faaliyette olan petrol şirketleri için taşımacılık yapmak üzere  İstanbul’da kuruldu. Takip eden yıllar içinde süratle gelişerek verdiği hizmet sonucunda tercih edilen bir şirket haline geldi. Kısaca Beşiktaş Denizcilik olarak bilinen şirket Beşiktaş Grup içinde yer almakta ve “Beşiktaş Gemi İşletmeciliği” olarak Grup içinde yer alan armatörlük şirketlerine ait gemilerin işletmeciliğini yapmakta. Beşiktaş Likid Taşımacılık Denizcilik Ticaret A.Ş. ISM Code ve diğer zorunlu kurallar açısından tescil edilmiş ve gruptaki diğer armatörlük şirketlerinin operatörü konumunda.Türkiye’nin en büyük Suezmax tanker filosuna sahip Beşiktaş Denizciliğin Genel Müdürlüğünü Uzak yol Kaptanlar Derneği eski Başkanı Saim Sivri yapıyor. Kendisiyle Türk Denizciliği ve Beşiktaş Grup üzerine sohbet ettik.Sayın Sivri Beşiktaş Denizciliği anlatır mısınız?Bugün Türkiye’ nin başı çeken tanker operatörlerinden biri olarak değerlendirilen Beşiktaş Gemi İşletmeciliği hizmet verdiği denizcilik endüstrisinin ihtiyaçlarını ve gereklerini gözeterek kendisini geliştirmiştir ve halen de sürekli gelişimine devam etmektedir. 1995 yılına kadar küçük tankerlerle faaliyetine devam eden şirket bu tarihten itibaren politikasında değişiklik yaparak daha büyük kapasitede gemiler satın almaya başlamış ve  bünyesine ikinci el Suexmax ve MR tankerleri katmıştır.  Ancak geçen yıllar içerisinde 20 ye kadar çıkan çeşitli tip ve büyüklükteki eski gemilerin farklı yapıları nedeniyle de operasyon zorlukları göstermesi üzerine politikada değişiklik yapılmış, bu gemilerin elden çıkartılarak yeni gemilerin inşa ettirmesi ve böylece filonun yenilenmesi benimsenmiştir.  Sonuç olarak da eski gemiler zaman içinde satılmış ve Kore’nin Hyundai tersanesinde inşa ettirilen Suezmax tanker Beşiktaş (164.626 DWT)  2001 yılında filoya katılmıştır. Aynı yıl 5.500 DWT luk kimyasal IMO II tanker Tena da filoya katılmıştır.Beşiktaş Denizciliğin Türk Ticaret filosundaki konumu nedir?Yeni gemi inşa ettirme politikasının devamı olarak yine Hyundai tersanesine 2 adet suezmax tanker siparişi verilmiş ve bunlardan Beşiktaş Bosphorus (163.750 DWT) 9 Mayıs 2005 tarihinde teslim alınarak filoya katılmıştır. Serinin 3. gemisi olan Beşiktaş Dardanelles (163.750 DWT) de 25 Temmuz 2005 tarihinde teslim alınarak filoya katılacaktır. Beşiktaş Gemi İşletmeciliği böylece ulaşacağı yaklaşık yarım milyon DWT (497.626 MT)  kapasite ile de Türk Deniz Ticaret Filosu içinde önemli bir orana ulaşacaktır.   Denizcilik sektöründeki hedefiniz nedir?Beşiktaş Gemi İşletmeciliği kendine hedef olarak denizcilik endüstrisi içinde çok iyi bilinen ve her zaman için aranıp tercih edilen bir şirket olmayı seçmiştir. Tanker işleten bir işletmeci olarak, hizmet verdiği kurumların aslında ExxoMobil, BP, Chevron Texaco gibi büyük petrol şirketleri olduğu bilinciyle onların denizcilik ve tankercilik kültürlerini benimsemiş ve kabul gereklerini her an için fazlasıyla yerine getirmiş birinci sınıf bir tanker şirketi olmak hep hedef olmuştur.   Bu hedeflere varma yolundaki kademelerden biri olan aile şirketi yapısından çıkarak kurumsallaşmayı her yönüyle sağlamak yönünde çalışmalara devam edilmiştir. Beşiktaş Gemi İşletmeciliği 2000 li yılların başında başlamış olduğu filo yenileme hareketinde gemi tipi olarak da Suexmax ve Aframax tankerleri hedef olarak seçmiştir. Burada düşünce 2010 lu yıllara kadar bu tipte 8 gemiye ulaşarak eldeki filoyla Karadeniz – Akdeniz – B.Avrupa arasında hem ham petrol taşımacılığında önemli bir konuma gelmek ve hem de Türk Deniz Ticaret Filosunun büyümesine katkı sağlamak olmuştur.  İlk 3 Suezmax tankerden sonra henüz imzalanmış olan bir yeni inşa siparişi olmamasına karşın bu hedeften vazgeçilmiş değildir. Suezmax tankerler dışında, Gemi inşa ettiriyor musunuz?Şirketimiz  ticari amaçla yani yap-sat amacıyla da tankerler inşa ettirmekteyiz. Böylece ilkesi olan her zaman için Türk bayrağında ve Türk personelle gemi çalıştırmak prensibiyle birlikte inşa ettirerek gerek iç ve gerekse dış piyasaya gemi satıp Türk ekonomisine önemli ölçüde katkı sağlamaktadır.   Bu kapsamda daha önceleri yaptırarak işlettiği ve sonra sattığı 2 adet 7.100 DWT kimyasal IMO II tankere ek olarak 6 adet kimyasal IMO II  Ice I-A klasında tankerler Tuzla tersanelerinde inşa ettirilmektedir. Halen Torlak tersanesinde 2 adet 10.500 DWT , Gisan tersanesinde iki adet 10.500 ve  18.000 DWT, Çiçek tersanesinde ise 2 adet 18.000 DWT kapasitede tanker inşaatları devam etmektedir.  Torlak ve Gisan tersanelerindeki birer adet 10.500 DWT luk tankerler 2005 yılı sonunda teslim edilecektir.   Her ne kadar bu tankerler satış amaçlı olarak yapılsalar da bunların en azından bir süre satılamayabileceği olasılığını gözeterek Beşiktaş Gemi İşletmeciliği çalışmalarını bu gemiler filoya katılacakmış gibi sürdürmekte ve elemanlarını eğitmektedir.  

NOT: Bu Ropörtaj 30.05.2005 tarihinde Akşam Gazetesinde yayınlandı

http://www.aksam.com.tr/arsiv/aksam/2005/05/30/yazidizi/yazidizi2.html

www.DenizHaber.Com.tr

Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim