• BIST 93.034
  • Altın 188,760
  • Dolar 4,8201
  • Euro 5,5967
  • İstanbul 28 °C
  • Ankara 29 °C
  • İzmir 31 °C
  • Antalya 30 °C
  • Muğla 31 °C
  • Çanakkale 29 °C

IDO'dan Kabotajda Ro-Ro Taşımacılığı

IDO'dan Kabotajda Ro-Ro Taşımacılığı
IDO Genel Müdürü Ah­met Paksoy, kabotajda Ro-Ro taşı­macılığına için fizibilite çalışma­ları yaptıklarını ve 4 Ro-Ro gemisi almayı planladıklarını söyledi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesine bağlı İstanbul Deniz Otobüs­leri A.Ş, (IDO) Genel Müdürü Ah­met Paksoy, kabotajda Ro-Ro taşı­macılığına ilişkin fizibilite çalışma­ları yaptıklarını belirterek, "Dört RoPAIX tipi gemi alarak uygun li­man veya iskelelerden Ro-Ro taşı­macılığı yapmayı düşünüyoruz" dedi.Belediyenin trafiği düzenlerken bütünsel düşünmek zorunda oldu­ğuna dikkat çeken Paksoy, her ne kadar öncelikli olarak yolcu taşı­macılığına yoğunlaşsalar da kam­yon trafiğinin aşılması noktasında da projeler geliştireceklerini kay­detti. "Niye feribotlar küçük araç­ların taşınmasında kullanılıyor da ağır vasıtaların taşınması noktasın­da kullanılmıyor" diye soran Pak­soy, İstanbul'da ağır vasıtaların da şehir trafiğine girmeden taşınması için denizi kullanmak zorunda ol­duklarını söyledi. Paksoy şöyle ko­nuştu: "Nasıl Mudanya-Yenikapı varsa Büyükçekmece-Ambarlı böl­gesinin karşıya, Mudanya-Bandırma tarafına bağlanmasını düşün­mek zorundayız. Direkt konvansiyonel gemilerle yani az yakıtla ve verimli sayıda araç taşıyacak gemi denklemini düşünüyoruz. Yer seçi­mi noktasında konuşuyoruz. Mev­cut ya da alternatif limanlar konu­sunda şu anda çalışmalar yürü­mektedir. Pendik'teki limanın hinterlandı çok dar. Orada sadece uluslara­rası taşımacılık yapacak TIR'lardan söz etmek mümkün. Biz hinterlandı çok geniş bir li­man düşünüyoruz. Yani gelişmeye müsa­it. Araçların rahat ge j lebileceği, nüfusun yoğunlaşmamış olduğu bölgelerde liman düşü­nüyoruz. Biz tüm kamyon trafiğini değil, belki yüzde 5'ini yada 10'unu alacak şehre girmeden karşıya TIR'ları geçirecek bir taşıma düşünüyoruz. Bu bile İs­tanbul trafiğine önemli bir katkıdır. Ülke ekonomisine hem karayolları açısından hem de daha az benzin sarfiyatı açısından katkı sağlar."Ro-Ro taşımacılığının yolcu ya da yük taşımacılığından çok ayrı bir kavram olduğuna işaret eden Paksoy, "Ne kadar çok yolcu taşır­sam o kadar iyidir. Ne kadar çok ağır vasıtayı da yollardan denize kaydırırsam o kadar iyi olur. Ben sübvanse ederim bunu. Gerekirse bedava taşırım yolcuyu ama o şeh­rin şehir olma özelliğini koruyacak önlemleri alırım" diye konuştu. Hattı gerekirse özel sektörün işlet­mesine de verebileceklerini belir­ten Paksoy, Ro-Ro taşımacılığını önemsediklerini ve Marmara Bele­diyeleri ile olası terminalleri konuş­tuklarını kaydetti.(TRANSPORT DERGİSİ OCAK 2005)
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim