• BIST 92.175
  • Altın 211,145
  • Dolar 5,3548
  • Euro 6,0959
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 13 °C
  • İzmir 19 °C
  • Antalya 18 °C
  • Muğla 15 °C
  • Çanakkale 15 °C

İki yatırımcı ailenin hikayesi: Bir 'Asya' masalı...

İki yatırımcı ailenin hikayesi: Bir 'Asya' masalı...
Bugün MSC Tokyo gemisinin yanaşmasıyla açılacak olan Asyaport'un resmi açılışı 29 Ekim'de yapılacak. 300 bin metrekarelik alanda kurulu liman tam kapasiteyle çalıştığında yılda 2.5 milyon teu elleçleme yapılacak.

Türkiye’nin en büyük, Avrupa’nın ilk 10 limanından biri olan Asyaport’a ilk gemi  bugün yanaşacak, ancak resmi açılış 29 Ekim’de yapılacak. North-West Continent (NWC) hattında hizmet veren MSC TOKYO konteyner gemisi de Asyaport’a yanaşan ilk gemi olacak. Diğer bir ifadeyle, bu limanı hayata geçirenler, aynı zamanda en büyük müşterisi konumundalar. Trakya üzerinden tüm Türkiye’ye ve komşu ülkelere bu liman önemli hizmetler verecek.

Tekirdağ-Barbaros’ta 300 bin metrekarelik alanda kurulu Asyaport tam kapasiteyle çalıştığında yılda 2.5 milyon konteyner hareketine ulaşması bekleniyor. 20 metre derinliğe kadar toplam 2000 metre rıhtımıyla birlikte dünya ölçeğinde bir liman olan Asyaport, mevcut ve önümüzdeki 10 yılda inşa edilecek en büyük konteyner gemilerini elleçleyebilecek.

Limanda 11 adet, 24 yan sıraya kadar hizmet verebilecek kapasitede rıhtım vinci (Ship-to-shore Gantry Crane) ile 33 adet lastik tekerlekli saha vinci (Rubber Tyre Gantry Crane) bulunuyor. Asyaport, aynı zamanda bu kapasitesiyle İstanbul’un da yükünü hafifletirken müşterilerine de daha fazla esneklik ve liman kapsama alanı verecek. Yeşil konteyner limanı olarak tasarlanan Asyaport’ta karbon salımını düşürmek için solar paneller, LNG motorlu taşıyıcılar gibi farklı teknolojiler kullanıldı. 

Türkiye, Asyaport ile sadece bir liman değil, iyi bir de denizci ortak kazanmış oluyor. 1970’te deniz taşımacılığına adım atan MSC, yaklaşık 55 bin çalışanıyla bugün dünyanın en büyük konteyner taşıyıcıları arasında yer alıyor. Türkiye’ye MSC Gemi Acenteliği AŞ ile 1995 yılında adım atan şirket, kruvaziyer gemi turlarıyla turizm, konteyner taşımacılığı, Asyaport ve Medlog Lojistik yatırımları ile diğer alanlarda büyümeye devam ediyor.

İki yatırımcı ailenin hikayesi :Bir 'Asya' masalı... 

Yapımı 11 yıl süren Asyaport'un yatırımcıları Türkiye'den Soyuer ailesi ile İtalya'dan Aponte ailesi. Aponte ailesi, İtalya'nın en zenginleri arasında yer alıyor ve dünyanın ikinci en büyük konteyner firması MSC'nin sahipleri. Bu iki aileyi birleştiren Souyer ailesinin kızı Ela'yla Aponte ailesinin oğlu Diego'nun evliliği. Ela, eğitim için İsviçre'ye gittiğinde Diego Aponte'yla tanışıyor. Çift, 2003 yılında evleniyor. Peki bu evliliğin dev projeyle ilgisi ne? Hikayenin devamıysa şöyle: Aponte ailesi ticaret yolu üzerinde olması nedeniyle Marmara Denizi'ne liman yapılması fikri üzerinde çalışıyor. Çiftin evlenmesinden bir yıl sonraysa projenin adresi netleşiyor: Gelinleri Ela'nın memleketi Barbaros.

11 yıllık çalışma

2004'te liman için çalışmalara başlandı. Konum belirlendi, yerel yöneticilerin desteği sağlandı, üniversitelerle çalışılıp proje detaylandırıldı. Resmi prosedürlerin tamamlanması yıllar aldı. Hatta bir ara projenin rafa kaldırılması bile gündeme geldi. Ancak iki ailenin proje üzerindeki ısrarı sonucu 2010'da inşaat başlandı. 20 metre derinlikte yapılan rıhtımlar için özel teknoloji kullanıldı. 5 yıllık süreç sonunda Marmara Denizi'nde 30 hektar deniz dolduruldu.

Torununun adıyla...

İnşaat alanıyla Türkye'nin en büyük konteyner limanı olan ve 2017 yılında yıllık 2.5 milyon teu'ya ulaşması planlanan limana Aponte ve Soyuer ailelerinin torunlarının adı olan 'Asya' adı verildi.

Deniz Haber Ajansı

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim