• BIST 97.988
  • Altın 242,791
  • Dolar 6,2610
  • Euro 7,3524
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 12 °C
  • İzmir 20 °C
  • Antalya 22 °C
  • Muğla 18 °C
  • Çanakkale 17 °C

Infinity Yachts ve DSS, Farr Yacht Design ile işbirliği yapacak

Infinity Yachts ve DSS, Farr Yacht Design ile işbirliği yapacak
DSS, Farr Yacht Design ile, 53 feet’lik yarış yelkenlisi üretecek. Infinity 53 ismiyle inşa edilecek yelkenli yarış yatı tasarımı, önümüzdeki sonbaharda üretim için hazır olacak

Infinity Yachts ve Dynamic Stability Systems (DSS), Farr Yacht Design ile, 53 feet’lik yarış yelkenlisi üretecek. Infinity 53 ismiyle ortaya çıkacak olan yelkenli yarış yatı tasarımı, önümüzdeki sonbaharda üretim için hazır edilecek.

50 feet’lerde gelişmiş ve öne çıkacak bir tasarım üretme amacıyla kurulan ortaklık, DSS teknolojisi ile donatılmış bir yelkenli yat ortaya çıkaracak. Infinity 53, özellikle koyiçi yarışlarında ve sınırlı açık deniz yarışlarında öne çıkacak bir tasarım olacak. 

 DSS, içeri girebilen foil tipi bir salma görevi görüyor. Yatvitrini’nin haberine göre teknenin seyrine göre rüzgar altında kullanılan DSS foil, seyre göre ek bir ‘çekme’ kuvveti oluşturuyor. Bu etki; prensipte fazladan trapez yapan bir ekip elemanı veya kurşun eklenerek ağırlaştırılmış bir salma torpili etkisi yapar. DSS teknolojisi, İngiliz yat tasarımcısı Hugh Welbourn tarafından yaratıldı ve on seneden uzun süre boyunca geliştirilerek bugüne geldi. 

DSS, yelkenli yatların performansını her şartta arttıran bir teknoloji olarak kullanılıyor. Daha ‘dinamik’ bir tekne haline gelen DSS’li tasarımlar, artan rüzgar şiddetinde bile foil sayesinde daha fazla ‘çekme’ kuvveti ve daha stabil seyir yapıyor. Hafif rüzgar şartlarında ise, bu foil içeri çekilerek daha kolay kullanılan bir gövde ortaya koyuyor. Genel ortalamaya vurulacak olursa geleneksel salma ve gövde yapısına oranla, DSS yelkenlilerin performansını ortalama yüzde 15 ile yüzde 20 aralığında arttırıyor. 

 Infinity 53 ile DSS teknolojisi kullanarak bir yelkenli yat tasarlayacak olan Farr Yacht Design, daha önce IMOCA 60 gibi hareketli ‘canting keel’ salmalı yelkenli yat tasarlamıştı. 

Öte yandan Monaco’lu Infinity Yachts şirketi ise, DSS teknolojisini doğrudan uygulayarak 36 GT ve 46R gibi tekneler üretmişti. Infinity 36 GT modelinden iki adet üretildi ve yelkenliler şuan aktif olarak kullanılmakta. Daha ziyade bir açıkdeniz yarış yelkenlisi olan 46R ise, 2015’in son aylarında suya indirilecek. Yelkenli yat 46R şu anda İstanbul’daki URSA Tersanesi’nde inşa ediliyor.

Deniz Haber Ajansı

 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim