• BIST 87.143
  • Altın 219,966
  • Dolar 5,7960
  • Euro 6,6036
  • İstanbul 29 °C
  • Ankara 32 °C
  • İzmir 30 °C
  • Antalya 29 °C
  • Muğla 33 °C
  • Çanakkale 31 °C

İntermodal taşıma yüzyılın sistemi

İntermodal taşıma yüzyılın sistemi
Başbakanlık Denizcilik Müsteşarlığı İstanbul Bölge Müdürü Cemalettin Şevli
05-05-2006 02:26Başbakanlık Denizcilik Müsteşarlığı İstanbul Bölge  Müdürü  Cemalettin Şevli: "Intermodalite  21.yüzyılın taşımacılık sistemi olacak."Türkiye, Hazar ve Karadeniz Bölgesel Ulaştırma zirvesine  katılan Denizcilik Müsteşarlığı İstanbul Bölge Müdürü Cemalettin Şevli de, intermodal taşımacılığın önemine değinerek  Hazar ve Karadeniz’in civar ülkeler açısından yarattığı önemi anlamak için haritaya bakmanın yeterli olduğunu ifade etti. Şevli; “Türkiye’nin boğazlar nedeniyle çok önemli bir konumda bulunduğu herkes tarafından bilinen bir gerçektir. Ülkemiz kesişme noktasında bulunduğu için değişik taşımacılık türlerinin ekinliğinin artırılması ve intermodal entegrasyonunun sağlanması için önemli roller üstlenebilir” dedi. Bu sistem ile gerek ticaret  hayatının gerekse  kültür ve turizm ile bölge ülkelerinin yakınlaşmansa olanak sağlanacağına da dikkat çeken Şevli; Türkiye  Hazar eksenli koridorların Avrasya’nın bel kemiğini teşkil etmesi bakımından taşımacılık ve lojistik sektörü çok temel önem taşımaktadır. Multi ve intermodal taşımacılıkta ikiden fazla taşıma modelinin kullanılması söz konusudur. Taşımanın uzun kısmı iç suyu yolu ve demiryolu ile yapılıyor. Kombine taşımacılıkta ise karayolu daha ön plandadır. Intermodal sayesinde yatırım maliyetleri düşmekte ve kaynakların optimum kullanımı sağlanacak. Hızlı ve kesintisiz hizmet sağlanacak” dedi. Limanların kara ve demiryoluna bakarak planlanamayacağını aksine bu yolların limanlara göre şekillenmesi gerektiğine de değinen Şevli, dünya ticaretinin büyük bir kısmının gemi taşımacılığıyla yapıldığını hatırlattı. Denizcilik Müsteşarlığı İstanbul Bölge Müdürü Cemalettin Şevli “2000 tonluk küçük bir gemi ile bile 100 kamyonun taşıyacağı yükten daha fazla yük taşır. Bu doğal çevreyi daha az tahrip edip, trafiği rahatlatır, yakıtın israfını önler. İkinci dünya savaşından sonra Avrupa dahil ana yatırımların deniz ve demiryolu  yerine kara yoluna yapılması nedeniyle karayolu lehine bir ağırlığın oluşturduğu dengesizlik ortaya çıktı. Bunun sonucu trafik kazaları tıkanıklık çevre tahribatını beraberinde getirdi. Sürdürülebilir ulaşım kavramı önem kazandı” diye konuştu.  Kaynak:Beste ÖNKOL-Dünya Gazetesi/Perşembe RotasıDenizHaber.Com
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim