• BIST 89.744
  • Antalya 31 °C
  • Muğla 21 °C
  • Çanakkale 19 °C

İstiridyenin gen haritası çıkarıldı

Bilimadamları ısı değişikliklerine, kuruluğa, bakterilere, ağır metallere rağmen hayatta kalmayı başarabilen, Japon istiridyesi olarak da bilinen 'Crassostrea gigas’ın gen haritasını çıkararak, canlının özelliklerini inceledi.

Bilimadamları ısı değişikliklerine, kuruluğa, bakterilere, ağır metallere rağmen hayatta kalmayı başarabilen, Japon istiridyesi olarak da bilinen ’Crassostrea gigas’ın gen haritasını çıkararak, bu canlının özelliklerini inceledi.

İngiliz "Nature" dergisinde yayımlanan araştırmada, Çin Bilim Akademisine bağlı Okyanus Bilimleri Enstitüsü’nden bilimadamları ve meslektaşları, 7 yumuşakçayla istiridyenin genlerini karşılaştırdı.

Araştırmacılar, istiridyenin ve diğer yumuşakçaların evrim ve ortama uyum sağlamada önemli olan 8 bin 600’den fazla gene sahip olduğunu belirledi. İstiridyenin, hücrelerin ısıya ve ağır metallere karşı korunmasında önemli rol oynayan 88 HSP70 genine sahip olduğu görüldü.

Denizkestanelerinde 39 HSP70 geninin olduğunu belirten bilimadamları, insanlarda bu genin sayısının sadece 17 olduğunu vurguladı. Bilimadamları, istiridyenin ayrıca, oksitlenmeyi ve hücre ölümünü engelleyenler ile bakteri ve hastalık yapıcılara karşı savunmayı sağlayan bazı genlere sahip olduğuna da dikkati çekti.

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.