• BIST 95.852
  • Altın 190,976
  • Dolar 4,6622
  • Euro 5,4311
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 16 °C
  • İzmir 26 °C
  • Antalya 24 °C
  • Muğla 21 °C
  • Çanakkale 19 °C

Kalkavan: Sektöre hurda teşviği verilmeli

Kalkavan: Sektöre hurda teşviği verilmeli
İMEAK Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Metin Kalkavan, “Kara araçlarında olduğu gibi deniz araçlarına da hurda teşviği verilmeli” dedi.

KALKAVAN: KARADA OLDUĞU GİBİ DENİZE DE HURDA TEŞVİĞİ VERİLMELİ

Türkiye’nin 2023 hedeflerinde denizcilik sektörünün 50 milyon ton taşımacılık ve 10 milyar dolar ihracat gelirini yakalaması için deniz araçlarını yenilemesi gerektiğini belirten İMEAK Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Metin Kalkavan, “Kara araçlarında olduğu gibi deniz araçlarına da hurda teşviği verilmeli” dedi.

Avrupa Birliği’nin Uzakdoğu deniz taşımacılığıyla rekabet etmeye karar verdiğini ve 80 milyar euro ciro yapan sektörünü koruma kararı aldığını kaydeden Kalkavan, şöyle konuştu:

“Avrupa denizcilik sektörünü gizli olarak destekliyor. Bizim de acilen ‘yeşil gemi’ dönemini başlatmamız lazım. Bunun için de hurda teşviğine ihtiyaç var. Kara araçlarında kiloda 1.5 lira olan hurda teşviği bizde ton başına 850 dolar yapıyor. Motorcu, balıkçı için çok daha çevreci araçlara geçmek zorundayız.”

Denizcilik sektörü olarak devletten her şeyi istemediklerini, “doğru olanı istediklerini” vurgulayan Kalkavan, şöyle konuştu: “Devlette bir zihniyet devrimi oldu. Denizcilikle ilgili olarak 400’ün üzerinde mevzuat çıkarıldı. ÖTV’siz akaryakıta bu dönemde kavuştuk. Sektörümüzde Motorlu Taşıtlar Vergisi bu dönemde iptal edildi. Türk denizciliğini ‘kara liste’den çıkardık. Şimdi de doğru bir istek olarak hurda teşviğini sektörümüz için istiyoruz.”

‘Krizi fırsata çevirdik’

2003-2008 yıllarının ‘denizciliğin altın çağı’ olduğunu vurgulayan Kalkavan, şöyle konuştu: “Denizcilik sektörünün hacmi bu dönemde 350 milyon dolardan 5.5 milyar dolara çıktı. Gemi inşaatında talep patlaması yaşandı. Tersanelerimiz bu talebe hazırlıklı değildi. Taleple birlikte tersanelerin 3-4 yıllık iş planı doldu. Bu dönemde istenmeyen  olaylar da oldu. Kazalar ciddi imaj kaybı yarattı. Küresel krizden sonra ise gemi inşa talebi hızla düştü. Tersanelerimiz bunu da fırsata çevirdi ve askeri gemi inşaatı ile gemi tamir bakımına yöneldiler. Şimdi ekonomik kriz iyi ki olmuş diyoruz. Aksi halde denizcilik krizi daha büyük olacaktı. Ciddi kayıplara uğradık ama bankacılık sektörü bizi krizde taşıdı ve Kredi Garanti Fonu’yla işler tamamlandı.”
Global filoda Türkiye’nin etkinliğini artırma çabasını sürdürdüklerini belirten Kalkavan, denizcilik sektöründe banka kredilerine alternatif finansman yöntemlerinin etkinleştirilmesi gerektiğini söyledi. Kalkavan, “Borsa İstanbul’daki olanaklardan yararlanmalıyız” dedi.
 
Eğitime 100 milyon dolar

Tuzla’da kurulan Piri Reis Üniversitesi’nin 100 milyon dolara malolacağını belirten Kalkavan, şu bilgileri verdi: “Bu üniversite göz bebeğimiz. Temelinden itibaren çevreci bir üniversite olarak planlandığı için Türkiye’de bir ilk. Yeşil bina sertifikası olan Bream sertifikasının denetiminde inşa ediliyor. Ekim ayında eğitime başlayacağız. Her öğrencimizi kredilendireceğiz. Mezun olan öğrenciler işe başlayınca kredilerini geri ödeyecek.”

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim