• BIST 98.501
  • Altın 228,334
  • Dolar 5,7656
  • Euro 6,6758
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 25 °C
  • İzmir 23 °C
  • Antalya 27 °C
  • Muğla 25 °C
  • Çanakkale 21 °C

'Kaptansız Gemi' için imzalar atıldı

'Kaptansız Gemi' için imzalar atıldı
Türkiye Gemi İnşa Sanayicileri Birliği (GİSBİR) ile Okan Üniversitesi arasında sektörel işbirliğini geliştirmek için protokol imzalandı. İşbirliğinin ilk meyvesi ‘kaptansı gemi’ olacak

Sektörel işbirliklerine her geçen gün bir yenisini ekleyen Okan Üniversitesi ile Türkiye Gemi İnşa Sanayicileri Birliği (GİSBİR) arasında işbirliği protokolü imzalandı.

Türkiye’nin ilk sürücüsüz otomobili OKANOM’u geliştiren Okan Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi’nin Dekanı Prof. Dr. Nejat Tuncay, “GİSBİR ile işbirliği yaparak elektrikli otonom (sürücüsüz) gemi üzerine çalışmalar yapabiliriz. OKANOM ile kazandığımız bilgi ve deneyimi bu projede kullanabiliriz. Limana kaptansız giriş-çıkış yapan gemiler geliştirebiliriz” dedi.

GİSBİR’in Tuzla’daki merkez binasında düzenlenen törende, Okan Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Şule Kut ve GİSBİR Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kıran arasında iki kurum adına işbirliği protokolü imzalandı. Törende, üniversitede açılması planlanan denizcilik ve gemi inşa sanayi ile ilgili yeni sertifika ve programlar hakkında fikir alışverişinde bulunuldu. Törende konuşan Okan Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Şule Kut, “Üniversitemizdeki girişimcilik dersleriyle sektörün önde gelen isimlerini ve firmalarını öğrencilerimiz ve akademisyenlerimizle buluşturuyoruz. Önemli bir kısmını lisans öğrencilerimizin oluşturduğu 12 bin öğrencimiz ve özellikle Fen Bilimleri ile Mühendislik alanındaki başarılarımızla dikkat çeken bir üniversiteyiz. Her alanda GİSBİR ile işbirliği yapacağımızı düşünüyorum. Sektörün ihtiyaçlarına yönelik araştırmalar yapıp GİSBİR’in de önerilerini dikkate alarak yeni sertifika ve yüksek lisans programları açmayı planlıyoruz” dedi.

“15-20 bin dolar maaşla çalışabilecek zabitan açığı var”

GİSBİR Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kıran da, “Sektördeki mühendis sayımızın yeterli olduğunu düşünüyoruz. Fakat önemli miktarda zabitan açığımız var. Dünyada armatörlük çok hızlı gelişiyor ve büyüyor fakat kalifiye zabitan bulunamıyor. Her ülkede çalışabilecek zabitanlar 4-5 bin dolardan 15-20 bin dolara kadar değişen miktarlarda maaş alabiliyor” dedi. Gemi inşa sektörünün son yıllarda Uzakdoğu’ya kaydığını belirten Kıran, “Uzakdoğu ile rekabet etmeye çalışıyoruz. Bunun için özellikle yeni projeler geliştirmeliyiz. Geleceğin gemileri daha tasarruflu, belki de elektrikle çalışan gemiler olacak” diye konuştu.

Okan Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nejat Tuncay ise, “Türkiye’nin ilk sürücüsüz otomobili OKANOM’un ardından birbirleriyle haberleşen otomobiller üzerinde çalışıyoruz. GİSBİR ile işbirliği yaparak elektrikli otonom (sürücüsüz) gemi üzerine çalışmalar yapabiliriz. OKANOM ile kazandığımız bilgi ve deneyimi bu projede kullanabiliriz. Limana kaptansız giriş-çıkış yapan gemiler geliştirebiliriz” dedi.

okan__gisbir.jpg

okan_gisbir1.jpg

nejat_tuncay_prof.jpg

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
murat demir
19 Kasım 2012 Pazartesi 23:34
bascarkci
ataturksuz turkiye ve kaptansiz gemi heeee. bu tur dusunceler yuzunden once millet yapar bize satar 50 sene sonra biz yapariz. bence sektore cokta uza olmayan bi gelisme.serdumensiz gemi,haritasiz gemi, vardiyasiz gemi derken buda cok uzak bisey degil. olaya kaptan dusmanligi olarak bakmaktansa (ki bence projenin ismi kaptansiz gemi degil kopruustu vardiyasiz gemi olmali)bunu makina departmaninda da oldugu gibi meslegin sekil degistirmesi olarak bakilmali
37.123.60.141
Müh.Kaptan Refik Akdoğan
09 Kasım 2012 Cuma 14:35
Kaptansız gemi
Kaptansız gemi diyerek projeye dikkat çekilmiş ve bunda da pr. başarılı olmuştur. Örneğln yüz yıl önce dümeni serdümensiz idare edeceğiz denilseydi hadi oradan derdi gemi kaptanları. Ama otopilotla oldu.Daha sonra seyre yardımcı aletler kullanılmaya başlamıştır. Karada, arabalarda olduğu gibi navigasyon aleti gemilerde rıhtıma yanaşırlen kullanılabilir.Zaten şimdiş bile veriler bilgisayarlara yüklenince kaptan gerekli bilgileri kendi hesap yapmadan elde edebilmektedir. Seyir zaten uydulardan yapıulmaktadır. Ama taşıma sözleşmeleri, uluslararası sözleşmeler, adamların idaresi ve yorum yapan arkadaşların belirttiği koşullar, kurallar vb. söz konusu olunca kaptansız gemi olmaz. Belki bilgisayarların kumandası altında başkansız ülke olur ama, kaptansız gemi olmaz. Dediğim gibi b izim bildiğimiz seyre yardımcı bir aletle iyi reklam yapmışlar, helal olsun. Allah akıl fikir versin. www.refikakdogan.com
46.197.159.191
Efendi Kaptan
08 Kasım 2012 Perşembe 18:11
Robot Gemiler...
On yıllardır süren " Kaptan düşmanlığı" en sonunda bu mertebeye gelmiş demek...E; "Atatürksüz Türkiye" düşüncesi hakim kılınmaya çalışılırken, " Kaptansız Gemi" projeleri neden düşünülmesin değil mi ama...Bunlara gülmek bile, kaale almak demektir...
78.188.166.81
kaptan
08 Kasım 2012 Perşembe 14:16
nedir
her şeyden önce bu arkadaşlar STCWsözleşmesini,gemi adamları yönetmeliğini,memerandum of understanding i,ttk nu,uluslararası solas,marpol,colreg,load line,ısm,ıspm,vb. gibi tüm mevzuatı yürürlükten kaldırmışlar izlenimi vermişler.ne güzel yapmışlar.kaptansız gemi,rektörsüz üniversite,başsız sektör,....vb. nerede o günler.KAPTAN hukuki bir sıfattır.o geminin üzerinde o gemiyi yönetmek için bir yönetim mühendisine ihtiyaç olacaktır.omurgasının kızağa konduğu andan itibaren o geminin bir kaptanı, bir baş mühendisi olacak,gemiyi donatacak kurallara göre ve yönetecekler.bizede ufku , bilgi dananımı bu yeterlilikte olan kaptanları yetiştirmek için ne yapmalıyız sorusuna cevap aramak kalır.kolayda değildir.
85.103.177.20
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim