• BIST 94.082
  • Altın 189,916
  • Dolar 4,7932
  • Euro 5,6125
  • İstanbul 28 °C
  • Ankara 26 °C
  • İzmir 33 °C
  • Antalya 37 °C
  • Muğla 28 °C
  • Çanakkale 30 °C

Kılavuz kaptanın cesedi bulundu

Kılavuz kaptanın cesedi bulundu
Collamore; Murray'in denize düştüğü inme hareketinin benzerini yaparken.
23-01-2006 02:01Kayıp Oregon Nehir Kılavuz Kaptanının cesedi bulunduOrtadan kaybolmadan önce, Kevin Murray; bir diğer nehir pilotunun “Tarzan gibi savruluyordu” diye tabir ettiği bir hareketi yapmaktaydı. Bu hareket, kılavuzlamasını yapmış olduğu okyanus aşırı sefer yapan bir şilebin  ip çarmıhından aşağı inme hareketiydi.Eğer bir diğer halatı kavrayarak kendisini karaya götürecek olan küçük motora atlayabilseydi; Kevin Murray; kılavuzlanmayı bekleyen bir diğer şilebe çıkabilecekti.

Fakat işler umulduğu gibi gitmedi. 50 yaşındaki kılavuz kaptan Murray; “Pasifiğin Mezaryeri” olarak bilinen sulara doğru atladı ama; düştüğü yer pilot botunun güvertesi değildi.

Cesedi; sonunda Çarşamba günü denize düştüğü yer olan Columbia nehri ağzından 60 mil kuzeyde bulundu. Cesedin bulunduğunu Grayes Limanı Şerif Ofisinden Dave Pimentel açıkladı; ABD Sahil Güvenlik Teşkilatı Astoria şubesi de cesedin Murray’a ait olduğunu doğruladı.Sayıları 20 olan Columbia Nehir Pilotları Örgütünün seçkin kadrosunun yaptıkları görevin en tehlikeli bölümünü, büyük gemilerden küçük kılavuz botlarına geçmek oluşturuyor. Kılavuz kaptanlar, büyük gemileri nehrin sığ bölümünde rehberlik ediyorlar. Nehrin bu sığ suları, kaşiflerin iz sürmeye başladıkları 19. yüzyılın başlarından bu yana tahmini 2000 gemiye ve 700 cana mezar olmuş durumda.
Trafik çok yoğun olduğunda; kılavuz kaptanların görev yaptıkları gemi sayısı günde 6 gemiye kadar çıkabiliyor.
Murray ile birlikte görev yapan Astoria Pilot İstasyonu kılavuz kaptanlarından Ellwood Collamore; gemileri muza benzetiyor. “Çünkü hep muzlar gibi desteler halinde gelirler” diyor.
Murray’ın bir diğer meslektaşı Thron Riggs; “Çarmıhtan atlarsınız ve düştüğünüz yerin pilot motoru olması için dua edersiniz” diyor. “Ancak, siz atladıktan sonra pilot motorunun beklenmedik bir hareket yapmayacağı garantili değildir”

Çarmıhtan pilot motoruna geçiş; kılavuzlama görevinin de bitişi anlamına geliyor. Collamore, her zaman dikkatli olmak gerekse de bunun iyi havada zevkli bir işlem olabileceğini söylüyor. “Kısaca, gemiden inerken iki tekne arasında kalıp ezilmek istemez kimse” diyor.

Murray’ın denize düştüğü 9 Ocak Pazartesi gecesi Ocak ayındaki Kuzeybatı Pasifik için bile kötü denilebilecek bir hava mevcuttu. Dalgalar 5 metre ve daha yükseğe çıkmaktaydı. Rüzgar 40 knots hızla esmekteydi. Deniz suyu sıcaklığı 8 santigrat derece civarındaydı.
Riggs’in anlattığına göre Kılavuzluk Teşkilatı son haftalarda kötü hava nedeniyle 3 kez trafiği kapatmışlardı. Bu bütün bir kış boyunca 30 ya da 40 defa olabilen bir uygulama.

Riggs’in söylediğine göre gemiden motora geçerken denize düşmek kılavuz kaptanlar için rastlanmayan bir hadise değil. Son ölümlü kaza 1973 yılında olmuş. Ancak bundan sonraki yıllarda denize düşen 3 kılavuz kaptan da kurtarılmış. Riggs’in kendisi de bu kurtarılan kılavuz kaptanlardan birisi.  

Riggs; denize düştüğünde suda 10-15 dakika kalmış ki bu da vücudunun üst kısmının kontrolünü kaybetmesi için yeterli bir süre. “Birkaç dakika daha kalsaydım jöle haline gelmiştim” diyor.

Motordaki görevliler hidrolik manivela yardımıyla onu yukarı çekmişler ve güverteye almışlar.

Collamore’ın anlattığına göre kılavuz kaptanlar normalde sokakta giyilen ceketlere benzeyen ama suyla temas ettiğinde içindeki karbondioksit tüplerinin devreye girerek batmazlığı sağlayan ceketler kullanıyorlar. Kılavuz kaptanlar ayrıca yine suyla temasla faaliyete geçerek ABD Sahil Güvenlik Teşkilatı’na sinyal gönderen radyo sinyal göndericiler ve ışıklı sinyaller de taşıyorlar.

Oregon Kılavuz Kaptanlar Örgütü Avukatı Kathleen Eymann, Murrey’in gerekli bütün donanıma sahip olduğunu açıkladı.
Collamore’ın belirttiğine göre olay anında pilot motorunda bulunanlar Murray’in radyo vericisi ve ışıldak gibi donanımlarını sırt çantasında taşıyor olabileceğini ve kaybetmiş olabileceğini rapor etmişler. Kazayı araştıran müfettişler ışıldağın ve radyo vericisinin neden çalışmadığını da soruşturuyorlar.

Murray’in; Maine kökenli olduğu ve 2004 yılında kılavuz kaptan olmadan önce doğu ve batı sahilleri boyunca çalışan petrol tankerlerinde yıllarca görev yapmış olduğu da Collamore’in verdiği bilgiler arasında.

Kaynak: TIM FOUGHT; The Associated Press
DenizHaber.Com
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim