• BIST 90.263
  • Altın 222,494
  • Dolar 5,9638
  • Euro 6,7561
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 24 °C
  • İzmir 26 °C
  • Antalya 26 °C
  • Muğla 18 °C
  • Çanakkale 26 °C

Kılavuz kaptanın sorumsuzluğu, faciaya neden oluyordu!

Kılavuz kaptanın sorumsuzluğu, faciaya neden oluyordu!
"CELESTYAL CRYSTAL" isimli yolcu gemisi ile "STI PIMLICO" isimli nafta yüklü tankerin çatışmasına neden olan deniz kazasının detayları ortaya çıkmaya başladı. Yolcu gemisinde bulunan Y.B isimli Kılavuz Kaptanın gemiden erken indiği öğrenildi.

Dünya denizcilik otoritelerince en tehlikeli deniz kazası olarak gösterilen, bir yolcu gemisi ile tehlikeli madde yüklü tankerin çatışma senaryosu, gece 01.25 sularında Çanakkale Boğazı'nda gerçekleşti.

Çanakkale Boğazı Güney-Kuzey geçişi yapan 162 metre  boyunda, 24 metre genişliğinde ve içinde 1235 yolcu ve mürettebatın bulunduğu Malta Bayraklı "CELESTYAL CRYSTAL" isimli yolcu gemisi ile, Marmara Denizi'nden Çanakkale Boğazı Kuzey-Güney geçişi için seyreden, 187 metre boyunda, 27 metre genişliğinde ve içinde 30 bin ton yanıcı ve patlayıcı nafta yüklü Marshall Adaları bayraklı STI PIMLICO isimli tanker, gece 01.25 sularında Gelibolu Feneri önünde çatıştı.

Tanker ve yolcu gemisinin çatışması sonucu, yolcu gemisinin burnunda hasar oluşurken, nafta yüklü tankerin iskele bordosunda yarık meydana geldi. Kazazede tankerde sızıntının olması üzerine, tankerin elektrik sistemi ve makinesi kapatılarak, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü'ne ait römorkörler tarafından soğutulma çalışmaları başlatıldı.

Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü, kazazede tankerin römorkörler yardımı ile Şevketiye Demir Bölgesi'ne demirletilmesi talimatı verdiği ve geminin yedeklenerek sabah 06.00 sularında demir bölgesine götürüldüğü öğrenildi.

KILAVUZ KAPTANIN SORUMSUZLUĞU FACİAYA NEDEN OLUYORDU!

Deniz Haber Ajansı'nın ulaştığı bilgiye göre, gece 23.00 sularında Y.B isimli kılavuz kaptan marifeti ile Çanakkale Boğazı'na giriş yapan CELESTYAL CRYSTAL (LOUIS CRISTAL) isimli yolcu gemisi 01.00 sularında Gelibolu önlerinde rüzgar altı yaparak kılavuz kaptan Y.B'nin inmesini sağladı.

Kılavuz kaptanın pilot indirme bölgesinin 3 mil gerisinde rüzgar altı yaparak gemiden ayrılmasından sonra, rotasından ayrılan CELESTYAL CRYSTAL isimli yolcu gemisi, Çanakkale Boğazı'na kuzeyden giriş yapan patlayıcı ve yanıcı nafta yüklü STI PIMLICO isimli tankerin seperasyon hattına doğru seyrederek, iskele bordasından bodoslama bindirdi.

30 bin ton yanıcı ve patlayıcı nafta yüklü tankerde sızıntı olması üzerine gemideki elektrik tesisatları kapatılarak, gemi motoru stop edildi. Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü'ne ait Kurtarma-2, Kurtarma-5, Kurtarma-9 ve Söndüren 7 römorkörleri ile KEGM-2 KEGM-9 isimli acil tahlisiye botları ve Tahlisiye-II çevre botu, olay mahalline sevk edildi.

Geminin yara alan iskele tankından bulunan yükler, sancak tarafından bulunan tanklara aktarılırken, nafta sızıntısının yoğun olması üzerine, tankerde bulunan inertleme sistemi ile gazın dağılması engellenirken, römorkörler yardımı ile soğutma çalışmaları yapıldı.

Sabah 06.00 sularında römorkörler tarafından yedeklenen STI PIMLICO, Şevketiye Bölgesine demirletilirken, geminin çevresine bariyer çekilmediği, sızan yakıtın denize aktığı görüldü.

MSC ROBERTA - AEGAN KAZASI AKILLARA GELDİ

CELESTYAL CRYSTAL isimli yolcu gemisiyle, nafta yüklü STI PIMLICO isimli tankerin çatışması, 3 Nisan 2005 tarihinde aynı bölgede meydana gelen MSC ROBERTA isimli konteyner gemisi ile AEGAN isimli yük gemisinin çatışmasını akıllara getirdi.

3 Nisan 2005 tarihinde, Çanakkale Boğazı'nın Marmara Denizi girişinde, Gelibolu önlerinde saat 04.45'te Gemlik'ten Yunanistan'ın Pire Limanı'na giden 79 bin 892 grostonluk 244 metre boyundaki Panama bayraklı ‘MSC Roberta’ isimli konteyner gemisiyle Marmara Denizi'nden Çanakkale Boğazı'na giriş yaptığı sırada, Gana'nın Tolondi Limanı'ndan Ukrayna'ya yük götüren 23 bin 646 grostonluk 185 metre boyundaki Yunan bayraklı ‘Aegan’ gemisi ‘yakın seyir’ nedeniyle sancak tarafından çarpışmıştı.

Gemi Trafik Hizmetleri'nin Zincirbozan Kulesi radarları tarafından saniye saniye takip edilen çarpışma öncesinde, Zincirbozan Kulesi her iki gemiyi de birbirlerini yakın takip ettikleri ve çarpışmaya neden olacaklarını uyarmasına rağmen Yunan gemisi dümen kırmadığı iddia edilmiş, bu arada Panama bayraklı ‘MSC Roberta’ çarpışmayı önlemek için Gelibolu yönüne manevra yapmıştı.

3 Nisan 2005 tarihinde meydana gelen MSC ROBERTA - AEGAN kazası sonucu, 3 gemi mürettebatı hayatını kaybetmişti.

deniz_haber_ajansi_kaza_resmi_670.jpg

Haber: Recep CANPOLAT / Deniz Haber Ajansı

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
İsmail GÜNEBAKAN-kılavuz kaptan
11 Temmuz 2015 Cumartesi 09:43
09:43
Sayın site yöneticileri tarafsız gazetecilik adına cevap hakkı olarak,KARTULİ rumuzlu yorumcuya 10.07.2015 tarihinde göndermiş olduğum yazımı yayınlamanızı bekliyorum.
85.100.106.88
İsmail GÜNEBAKAN-Kılavuz kaptan
10 Temmuz 2015 Cuma 22:10
22:10
SESİ ÇOK ÇIKAN HER ZAMAN HAKLI MI? KARTULI rumuzlu sayın Denizci.....
27 Haziran 2015 Cumartesi 18:23
18:23
n 2005 tarihinde, Çanakkale Boğazı'nın Marmara Denizi girişinde, Gelibolu önlerinde saat 04.45'te Gemlik'ten Yunanistan'ın Pire Limanı'na giden 79 bin 892 grostonluk 244 metre boyundaki Panama bayraklı ‘MSC Roberta’ isimli konteyner gemisiyle Marmara Denizi'nden Çanakkale Boğazı'na giriş yaptığı sırada, Gana'nın Tolondi Limanı'ndan Ukrayna'ya yük götüren 23 bin 646 grostonluk 185 metre boyundaki Yunan bayraklı ‘Aegan’ gemisi ‘yakın seyir’ nedeniyle sancak tarafından çarpışmıştı. BU KAZANIN TEK SORUMLUSU'DA PILOT IDI O ZAMANDA RUZGAR ALTI YAPMISTILAR . EMNIYETLERI ICIN NE GEREKIYOR ISE YAPILSIN ADAMLARIN CANLARI SOKAKTA BULUNMADI AMA BU KADARDA DEGIL BIZDE BU GEMILERI SOKAKTA BULMADIK .TUZLA BOLGESINDEKI PILOTLARDA AYNI MENTALITEYI GUDUYOR 2 SIGARA VE 3 VE BEYAZ BILLER BU BULLERI BILENLER BILIR .RUSFETIN FATURASI VARDI BIR DONEM BEN HATIRLIYORUM BEYAZ BILLERI ODEMEYEN VIRMANIN GEMISINE O ZAMANKI PILOTLAR HIZMET VERMEDILER TRAFIK KONTROLDA PILOT ALMAZSAN GECEMESIN DIYORDU BOYLE BIR ULKE BURASI .GAZETEYE CIKTIDA IPTAL EDILDI BILLER''''


Sayın KARTULI öncelikle keşke adınızı açık yüreklilikle yazabilseydiniz.Kaza'nın tek sorumlusu pilot idi dediğiniz kılavuz kaptan benim.Öncelikle resmi mahkeme tutanaklarından bir kaç açıklama yapmak istiyorum(aslında amacınızın ÜZÜM YEMEK OLMADIĞI ortada olduğu için boşa kürek çekeceğim ama yinede başkaları objektif olur sanırım.
SAVCILIK İFADELERİNDEN:
1-AEGEAN WIND Gemisi Kaptan'ı:kılavuz kaptanı bıraktığı noktanın her zaman BIRAKTIĞI (ayrıldığı değil) nokta olduğu bu hattı sürekli kullanan ve bölgeyi çok iyi tanıyan bir kaptan olduğu (kendi beyanı ve VDR kayıtları-bu noktabirazdan kazanın oluş nedenini anlatırken olayın başlıca sebeplerinden biri olduğunu açıklaması adına; Gemi kaptanına inmeden önce bilgiler verirken omuzuma vurarak yaşımı sordu 35 dediğimde ben 65 yaşındayım ve senin yaşından fazladır denizlerdeyim hadi in artık dedi.
2-A.wind gemisi 2.kaptan'ı:Kazanın olduğu anda K.üstünde olduğu, saat 0519 da harita da işaretlemiş olduğu ve her zaman indirmiş olduğu yerde KAPTAN'ın TALİMATI İLE KILAVUZ KAPTAN'ı İNDİRDİĞİ.Bu ifadeyi savcılık ifadesi dışında mahkemede de tekrarlamıştır.Sadece kaptan karakolda doğru söyleyip mahkemede şaşmıştır ki çok doğaldır avukatlarınca kendine verilen telkin yönünde hareket etmiştir.
3-Gelelim rüzgaraltı iddianıza. VTS KAYITLARINCA ;Gemiden ayrılış anımda gemi (saat 0519---çatıştığı MSC ROBERTA isimli gemi ile mesafe 6-6,5 mil)) gemi kuzey trafik hattının dış sınırına en yakın nokta da(bu iddia değil resmi kayıttır) 021 rotasında(bu kaptanın yaptığı rüzgaraltı manevrasıdır.akabinde 2 dakika içinde 040 rotasına dönmüştür) 5,6 knt hızla seyir halindeyken saat 0521 de 040 çıkış rotasına alınmıştır.Bu arada kendisini inmeden defalarca uyardığım kazanın en büyük sebebi olan, önünde 040 rotasına 7,2 knt hızla seyreden CAPE BRAZIL isimli deepdraft gemiyi geçmek adına saat 05 29 da rotasını 021 hızını ise 8,6 knt a çıkarmış.bu arada MSC ROBERTA ise kılavuz kaptan alacak olmasına rağmen 13 knt süratle Çankaya burnu önlerine gelmiştir.saat 0531 A.wind rotası hala 021 hız ise 9,0 knt olarak ısrarla C.BRAZIL isimli gemiyi geçmek adına devam etmiştir.(bu dakikalarda VTS operatörü tarafından sürekli VHF ile aranmakta cevap vermemektedir(ses kayıtları-resmi)
-Saat 0533 rotası 023 hız 9,0 knt ve artık trafik hattının orta kısmına iyice yaklaşmış durumd adır.MSC ROBERTA ise aynı şekilde çağrılara cevap vermeksizin 13,8 knt ile çankaya burnu gelibolu arasında bir noktaya varmıştır ki tekrar kılavuz alacağını hatırlatırım....
-Saat 0534 A.wind rota 025 hız 9,3 ??? trafik ayırım düzeni orta hattının tam üstünde.....
-Saat 05 38(gemiden ayrıldıktan yaklaşık 19-20 dakika sonra) AEGEAN WIND Gemisi MSC ROBERTA İLE onun sancağından çatışmıştır..(konuyu uzak kişiler için karşı yönden gelen bir arabaya o arabanın şöför mahalli değil yolcu tarafından vurmak ile eşdeğer).
Şimdi 8 yıl süren bir davanın tüm ayrıntıları buraya sığması mümkün değil.Gerçekten iyi niyetli iseniz arzu ettiğiniz yerde dava tutanakları ses ve görüntü kayıtları ile sizinle buluşup konuşabilirim arzu ederseniz bir kahvemi içersiniz.Ben size çıkan sonucu söyleyeyim 2 ayrı bilirkişi raporunda verilen kusur oranı %3 olup bu suçlama rüzgaraltı değil inme noktası ile ilgili bir sonuçtur ki buna tarafımızdan yapılan itiraz (olay günü hava raporu;7-8 bf. dalga boyu 2,5-3,5 metre olması itibari ile o zamanki TÜRK BOĞAZLARI DENİZ TRAFİK DÜZENİ TÜZÜĞÜ'NÜN 45.MADDESİ UYARINCA ;Hava ve deniz şartlarına bağlı olarak kılavuz inme noktası ile Gelibolu fenerinden geçen boylam arasında kuzey yönlü trafik şeridinin mümkün olduğunca sancak tarafında yapılır.Hükmünce görüntülerden anlaşılacağı üzere tüzük maddesine uygunluğu yönünde itiraz yapılmış,bu duruşmaya taraf olan 4 kişi arasında bu şekilde sonuçlanmasını tek istemeyen ben olmama rağmen(çünkü %3 kusur oranı ile hüküm giymeyeceğim aşikardı) dava yargıtayda sonuçlanmıştır.
85.107.139.91
GE
29 Haziran 2015 Pazartesi 11:27
11:27
Yolcu gemisi kaptanının çatışmadan önce hızını artırmasının sebebi bence şudur: VTS in uyarsına "I cannot turn to starboard now it is impossible" diyor, pilotu indirdikten sonra poyrazı ve akıntıyı sancak bordanan aldıktan sonra manevra dairesinin kurtaramayacağını anladı, separasyonu dik açıyla keserek tankerin pruvasından geçmeye çalıştı.
88.234.8.17
KEMAL KAPTAN
29 Haziran 2015 Pazartesi 10:37
10:37
TÜRKİYE ALGI ÜLKESİ OLDU ÇIKTI.. HER NEDENSE BAZI KILAVUZ KAPTANLAR ( KENDİLERİNİ KILAVUZ SANANLAR ) YOK KAZAYA SEBEP OLAN ! KILAVUZ KAPTANIN 500 GRT ALTI GEMİLERDE HIZMET GÖSTEREREK KILAVUZ KAPTAN OLDUĞUNU VS SÖYLÜYOR… AMA NEDENSE 3. KAPTANLIKTAN KILAVUZ KAPTAN OLAN VE KILAVUZLUK KONUSUNDA KENDİSİNİ DAHİ SANAN !!! KILAVUZ KAPTAN ABİLERİNDEN BAHSETMİYOR… VEYA HİÇ DENİZ HİZMETİ OLMAYAN VE BİR ŞEKİLDE KILAVUZ KAPTAN OLAN ABİLERİNDEN BAHSETMİYOR…
ARTIK YETER! BU ZAMANA KADAR KILAVUZLUK MESLEĞİNE VE YETMİYORMUŞ GİBİ DENİZCİLİK CAMİASINA VERDİĞİNİZ KÖTÜLÜKLER YETER.. OLAYLARI BAŞKA YÖNLERE SAPTIRIP ASIL SEBEBİ ÖRTBAS ETMEYİN!!! BU ÜLKE VE YENİ DENİZCİLER SİZİN YÜZÜNÜZDEN ÇOK ÇEKİYOR…
UNUTMA Kİ ! BU TÜRKİYE YAKIN ZAMANDA OLAN AŞAĞIDAKİ KAZALARI DA UNUTMADI!!
1 ) ZINNET METE - TURGUT KOÇABAŞ İZMİT KÖRFEZİ İÇİNDEKİ CATIŞMASI : BURDAKİ KILAVUZ KAPTANIN SUÇU NEYDİ ????
2 ) YİNE İZMİT KÖRFEZİ, TOTAL İSKELESİNİN YIKILMASI ?? BURDAKİ KILAVUZ KAPTANIN SUÇU NEYDİ ???
3 ) YİNE İZMİT KÖRFEZİ SENE 2011 HER İKİSİNDE KILAVUZ KAPTAN OLAN İKİ KONTEYNER GEMİSİNİN, İZMİT KÖRFEZİNİN EN GENİŞ BÖLGESİNDE ÇATIŞMASI ???? BURDA KILAVUZ KAPTANLARIN SUÇU NEYDİ ???
4 ) BOĞAZDA KILAVUZLU YUK GEMİSİ İLE DENİZ OTOBUSU ÇATIŞMASI
5) ….
YUKARIDA DAHA YAZMADIĞIM ÜZERİNDE KILAVUZ KAPTAN OLAN BİR SÜRÜ GEMİ KAZASI VAR !!!!!
ARTIK KENDİNİZE BİRAZ ÇEKİ DÜZEN VERİN! BU ÜLKE SİZLERİN ŞAHSİ MENFAATLARİNİZ/ÇIKARLARINIZ YÜZÜNDEN ÇOK ÇEKTİ. BU MESLEK SİZLERİ AGOİST YAPTI, DOSTLUKLARINIZI BİTİRDİ.. KISACASI SİZİ BAŞKALAŞTIRDI… ARANIZDA HAKİKATEN ÇOK İYİ İNSANLARDA VAR AMA MAALESEF SAYILARI ÇOK AZ!!
SAYIN İDARE YÖNETİCİLERİ;
KILAVUZLUK MESLEĞİNE KAMU VEYA ÖZEL HİZMET OLARAK BAKILMAKSIZIN BİR ÇEKİ DÜZENİ VERMENİZDE FAYDA VAR. BU ZAMANA KADAR BU MEYDAN HEP BOŞ BULUNDU KENDİNİ KILAVUZ KAPTAN SANAN KUYUYA BİR TAŞ ATTI VE SONUÇ ORTADA!
ÜLKEMİZDEKİ KILAVUZ KAPTANLIK DÜZENLEMESİ BİR AVRUPA STANDARTLARINA GÖRE DEĞİL BİZİM ÜLKEMİZDE YAŞAYAN IRKLARA GÖRE YAPILMASI GEREKİYOR. BİZİM VATANDAŞIMIZ KESİNLİKLE VE KESİNLİKLE BİR AVRUPALI GİBİ DEĞİL Kİ ONLARIN STANDARDINIZ GETİRSENİZ NE OLUR ? BİZİM KÜLTÜRÜMÜZ ÇOK FARKLI VE UNUTMAYIN Kİ “ AĞAÇ YAŞ KEN EĞİLİR “ SİZ İSTEDİĞİNİZ DĞZNELEMEYİ YAPIN ONU UYGULAYACAK KILAVUZLARIN ÇOĞUNLUĞU “BEN BU İŞİ ŞU KADAR SENE YAPIYORUM, BENDEN İYİSİNİ Mİ BİLECEKSİN “DİYECEK VE….

UMARIM ASIL KÖK SEBEPLERİNİ ANLATABİLMİŞİMDİR

SAYG.
85.102.214.119
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim