• BIST 93.797
  • Altın 208,857
  • Dolar 5,3211
  • Euro 6,0754
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 11 °C
  • İzmir 19 °C
  • Antalya 19 °C
  • Muğla 14 °C
  • Çanakkale 15 °C

Kıyı Emniyeti "kurallara uyun"

Kıyı Emniyeti "kurallara uyun"
Kıyı seferi yapan küçük tonajlı gemi sahipleri, Boğaz geçişlerinde sıkıntı yaşıyorlar. Ancak Kıyı Emniyeti ayrım yapılmaksızın tüzüğü uyguladıklarını söylüyor.
KOSTER ARMATÖRÜ "SIKINTI YAŞIYORUZ"Türkiye'deki kıyı seferi yapan küçük tonajlı gemi sahipleri, Boğaz geçişlerinde sıkıntı yaşıyor.

Küçük tonajlı gemilerin kötü havalarda Boğaz'ın kapatılmasıyla boğaz girişlerinde bekletilmelerinin kendileri ve gemileri için büyük tehlike arz etiklerini ifade ettiler.

Konu ile ilgili olarak Grup Denizcilik Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Paylan, 'Dar su yollarında gemi geçişlerini yapmakta olan VTS (Vessel Traffic Service- Gemi Trafik Hizmetleri) bütün dünyada hızlı ve emniyetli geçişi sağlarken; Türk Boğazları'nda ise gecikmelere sebep oluyor. Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma İşletmeleri Genel Müdürlüğü Boğaz'ı her kapattığında gemilerimiz kötü hava koşullarında tehlike yaşıyor' dedi.

KIYI EMNİYETİ:BİZ KURALLARI UYGULUYORUZ
Türk Boğazlarından geçen gemilerle ilgili olarak ilgili otorite; Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma İşletmeleri Genel Müdürlüğü DenizHaber.com'a açıklamada bulundu.Açıklama Şöyle;"Türk Boğazları Gemi Trafik Hizmetleri 30.12.2003 tarihinden itibaren İstanbul ve Çanakkale Gemi Trafik Hizmetleri sorumluluk alanlarında hizmet vermeye başlamıştır. Bugüne kadar geçen süre içerisinde Türk Boğazları’ndan geçiş yapan ve “aktif katılımcı gemi” olarak tanımlanan boyu ne olursa olsun tehlikeli yük taşıyan tüm gemiler ile boyu 20 metre ve  üzerindeki diğer gemilere, bayrak ayrımı gözetilmeksizin “bilgi hizmeti”, “trafik organizasyonu hizmeti” ve “seyir yardımı hizmeti”  verilmiş ve verilmeye devam edilmektedir.Türk Boğazlarında deniz trafiğinin askıya alınması keyfi uygulamalar ile değil, Türk Boğazları Deniz Trafik Düzeni Tüzüğü’nün amir hükümleri olan akıntı (madde 35/43) ve görüş (madde 36/44) maddeleri gereğince yapılmaktadır. Amacımız öncelikle Türk Boğazlarında seyir, can, mal ve çevre emniyetini tesis etmektir.Yapılan etkin trafik organizasyonu ve izleme sonucunda VTS’ in hizmette olduğu 2004 senesindeki istatistiklere bakacak olursak kaza oranları azalmış olup toplam gemi geçiş sayısında  ise bir önceki yıla oranla %16 oranında bir artış gerçekleşmiş,  dolayısıyla gemilerin bekleme sürelerinde de azalma görülmüştür.Gemilerin boğaz geçiş planlamaları yapılırken hava durumu, akıntı şiddeti, gemi nitelikleri, gemi geliş zamanı, kılavuz kaptan talebi, geminin taşıdığı yük, SP-1 raporu gibi birçok faktör göz önüne alınmaktadır. Özellikle kötü hava şartlarında akıntı şiddetinin artması nedeniyle küçük tonajlı gemiler, kosterler Türk Boğazları Deniz Trafik Düzeni Tüzüğü Madde 35 / Madde 43’te belirtilmiş maksimum manevra sürati şartını sağlayamamaktadırlar. Bu nedenle Türk Boğazlarında seyir,can,mal ve çevre emniyeti açısından bu tip gemilerin Boğaz geçişlerine müsaade edilmemekte ve akıntı şartlarının normale dönmesi  beklenmektedir.Yine bunun gibi görüş şartlarının 0.5 milin altına düşmesi halinde de Boğazlarda deniz trafiği çift yönlü olarak askıya alınmakta ve görüş şartları düzelinceye kadar gemiler demir yerinde beklemektedirler.Tüm bu uygulamalar yürürlükte olan Türk Boğazları Deniz Trafik Düzeni Tüzüğü’ne tamamen uygun olarak yapılmakta, bu ve bunun gibi hususlara ilişkin gerekli duyuru ve uyarılar VHF, Navtex, İnternet ve televizyon gibi iletişim araçları ile gemilere, denizcilik camiasına, bölgeyi kullanan ilgili tüm kişi, kurum ve kuruluşlara VTS tarafından zamanında yapılmakta ve ilgili birimler bilgilendirilmektedir.Bu itibarla Türk Boğazları’nda seyir, can, mal ve çevre emniyetinin sağlanması amacıyla hazırlanmış Türk Boğazları Deniz Trafik Düzeni Tüzüğü’nün ve Uluslararası Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü’nün Türk Boğazları’nda seyir yapan bütün gemiler ve Türk Boğazlarını kullananlar tarafından bilinmesi oldukça önemlidir. Bunun yanında gemiler  tarafından gönderilen Seyir Planı 1  bilgilerinin Gemi Trafik Hizmetleri Merkezlerine zamanında ve doğru olarak verilmesi, Ulusal/Uluslararası Kurallara uyulması, TBGTH tarafından verilecek her türlü bilgi, tavsiye, uyarıların göz önünde bulundurulması ve özellikle kendi gemilerinin emniyeti açısından verilen talimatlara  riayet edilmesi seyir, can, mal ve çevre emniyetinin sağlanmasının yanı sıra etkin bir trafik organizasyonunun yapılmasını da sağlayacaktır. Ayrıca boğazlardan geçiş yapacak gemilere, Türk Boğazları’nın kendine özgü hidrolojik, oşinografik, meteorolojik yapısı, karmaşık ve etkin akıntıları ile  dünyanın en dar, doğal ve riskli su yollarından biri olması nedeniyle, oluşabilecek riskleri ve kazaları en aza indirmek için, kılavuz kaptan almalarını ve römorkör kullanmalarını şiddetle tavsiye ediyoruz."DenizHaber.Com
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim