• BIST 90.529
  • Altın 213,679
  • Dolar 5,3738
  • Euro 6,0725
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 8 °C
  • İzmir 14 °C
  • Antalya 12 °C
  • Muğla 10 °C
  • Çanakkale 12 °C

Kıyı Emniyeti'nden "Akü" açıklaması

Kıyı Emniyeti'nden "Akü" açıklaması
Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü, Deniz Haber Ajansı'nın ortaya çıkardığı KEGM-7 botu ile ilgili belgelere, yazılı açıklama ile cevap verdi. Açıklama aynen şöyle;

KIYI EMNİYETİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ'NDEN KAMUOYUNA DUYURU

04.12.2012 tarihinde Şile’nin 9 mil açığında Volgobalt-199 isimli gemiye verilen arama-kurtarma hizmeti esnasında vuku bulan elim kaza sonucu hayatını kaybeden kuruluşumuz personelinin ve balıkçı kardeşimizin acısı halen yüreklerimizi yakarken, vaki kazanın oluştuğu andan itibaren gerek yazılı gerek görsel basında ya bilgi eksikliğinden yada birtakım çevrelerin etkisi altında kalınarak kuruluşumuzu ve yöneticilerini  hedef  alan asılsız, mesnetsiz ve tek taraflı haberler yapılmış ve yapılmaya devam etmektedir.

Bugün itibarıyla bir kısım yazılı basında yapılan haberler üzerine gerek idari açıdan değerlendirilen gerekse de yargıya intikal etmiş ve soruşturma aşamasında bulunan elim kaza hakkındaki gerçeklerin bilinmesi için aşağıdaki açıklamayı sayın kamuoyunun takdirine sunuyoruz.

Kuruluşumuz denizde can ve mal kurtarma görevi ifa etmektedir. Denizdeki kötü hava şartları nedeni ile herkesin sığınacak bir liman aradığı ortamda bizler denizde kurtarılmayı bekleyenlerin yardımına koşmakla mükellefiz.

Kurtarmacılık zor ve zahmetli bir iş olup 7-8 şiddetinde bir denizde can kurtarmak için denize açılan her personel yaptığı işin, taşıdığı riskin bilincinde olarak göreve çıkarlar. Kurtarma botlarındaki tüm personel gerekli ehliyet ve tecrübeye sahip olup benzeri havalarda defalarca kurtarma operasyonları geçekleştirmiş ve yüzlerce can kurtararak bu gururu ve onuru taşımışlardır.  Kuruluşumuz bu güne kadar, en son Volgobalt-199 gemisinden kurtarılan 4 kazazede de dahil olmak üzere toplam 1538 kişinin hayatını kurtarmıştır.

Can kurtarmakla görevli personelimiz, hayatlarında hiç tanımadıkları ve yardıma muhtaç kişiler denizde ölümle pençeleşirken, kendi canlarını hiçe sayarak, görevlerini cansiperane bir şekilde yapmaktadırlar.

Kuruluşumuzun sahip olduğu hizmete yönelik deniz araçları dolayısıyla kurtarma botları da kendi alanında dünya standartlarında teknik imkan ve kabiliyete sahip botlardır.

Bugün yazılı ve görsel basında çıkan haberlere ilişkin teknik açıklama aşağıdadır.

Kıyı emniyeti sınıfı botların mevcut tonaj durumu nedeniyle idare, klas ve uluslararası kurallar gereği oto pilot bulundurma mecburiyeti bulunmamaktadır. Ayrıca botun tüm seyir güvenliği, can güvenliği, yangın güvenliği ile diğer güvenlik ve teçhizat kontrolü yıllık olarak yapılan liman ve klas denetimleri esnasında kontrol edilip, bu kontrol sonucu gemilere denize elverişlilik belgesi verilmektedir.

Oto pilot ya da diğer adıyla Gyro pilot;gemilerin normal hava ve deniz şartlarında, uzun intikal seyirleri esnasında kullanılan ve dümenci personelin kullanılmasının istenmediği durumlarda gemi kaptanının talimatı ile devreye alınan ve dar sularda, liman manevralarında, kötü hava koşullarında, arama kurtarma faaliyetlerinde kullanılmayan bir sistemdir.

Oto pilotun çalışıp çalışmamasının yaşanan elim kazayla ilişkili olarak gemi emniyeti açısından teknik olarak hiç bir olumsuz etkisi bulunmadığı gibi, kötü hava şartlarında kullanılması son derece sakıncalıdır. Ayrıca oto pilotun faal olmadığına dair tüm kayıtlar ilgili mercilere de verilmiştir.

Ayrıca, bitik olduğu iddia edilen emergency akünün, ana makine ve su jeti sistemlerinin çalıştırılması ile kısaca botun seyir emniyetine aykırı yada mani hiçbir etkisi veilgisi bulunmamaktadır.

Emergency akü grubunda beheri 2x180 amper gücünde birbirini yedekleyen 2 grup olmak üzere toplam 4 adet akü bulunmaktadır.

Bu akülerden 2 adedi seyir ve GMDSS sistemleri (haberleşme) için, diğer 2 adedi ise emergency aydınlatma için kullanılmaktadır. Emergency aydınlatma için kullanılan akülerden sadece 1 adedinin amperajının sıfır olduğundan bahsedilmektedir.

Birbirini yedekleyen bu 4 adet aküden birisinin amperajının sıfır olması durumu bile sistemin çalışmasına ve emergency aydınlatma işlemine engel teşkil etmemektedir.

Basında yer alan arızalı bot ifadesi, gerçeği yansıtmayan, tamamen mesnetsiz, denizcilik alanında bilgi sahibi olmayan, mühendislik açısından gerekli teknik donanımı bulunmayan bir takım çevrelerce ifade edilmek suretiyle kamuoyunda infial yaratılmak suretiyle Kuruluşumuzu ve yöneticilerini karalamaya yönelik gerçek dışı iddia ve ifadedir. Oysaki bu akü grubunun tahrik ve sevk sistemlerinin çalışması ile yani botumuzun ana makinelerinin çalışması ile hiçbir ilgisi yoktur.

Kuruluşumuz her olayda olduğu gibi, bu olay öncesinde de deniz araçlarıyla ilişkili, planlı bakım tutum ve seyir emniyetinin gerektirdiği tüm hususları zamanında ve eksiksiz olarak yerine getirmektedir. Kıyı Emniyeti 7 botumuzun da söz konusu seyrine kalkışından hemen önce ana makine de dahil olmak üzere, her türlü sistemleri kontrol edilmiş ve buna ilişkin gerek bot makinisti, gerekse bot kaptanımızdan seyir emniyetine mani bir durum olmadığı teyidi alınmıştır.

Kuruluşumuzu ve yöneticilerini asılsız, mesnetsiz ve tek taraflı haberlerle kamuoyu nezdinde karalayanlar hakkında gerekli yasal yollara başvurulmuş olmakla birlikte; aynı zamanda gerçeği yansıtmayan bu iddialar, başta bu elim kazada yakınlarını kaybeden aileleri, personelimizi ve dolayısıyla kuruluşumuz ile denizcilik camiamızı derinden üzmektedir.

Kuruluşumuz can ve mal kurtarmakla sorumlu olup, devletimizin bize vermiş olduğu görevleri bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da yapmaya devam edeceği hususunu değerli kamuoyunun bilgi ve takdirlerine sunarız.

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
kamil kamiloğlu
24 Aralık 2012 Pazartesi 17:02
peki ne oldu ?
Norveçde 10-11 kuvvet hava için dızayn edılmiş bu teknenin (su jetlerine gelen suyun kesilmesi üzerine emniyet için stop edip, akabinde hemen çalışmak üzere planmış) makinası neden stop ettikten sonra bir daha çalışmadı?
95.8.180.232
Kaptan
24 Aralık 2012 Pazartesi 16:15
DENİZE ELVERİŞLİ DE HANGİ DENİZLERE?
De baha bi bakalım bu tekne hangi denizlere elverişli? Böyle bir açıklama yapmak gazel okumaktır. Tamam anladık akü makü, gyro, auto pilot fasaryadan şeyler. De baha bi bakalım bu tekne hangi denizlere elverişli? Bi de baha da. Ha bi cevap versene da?
193.255.19.208
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim