• BIST 93.616
  • Altın 208,990
  • Dolar 5,3413
  • Euro 6,0898
  • İstanbul 11 °C
  • Ankara 6 °C
  • İzmir 10 °C
  • Antalya 11 °C
  • Muğla 9 °C
  • Çanakkale 7 °C

Körfez'de kılavuz alma sorunu çözüldü

Körfez'de kılavuz alma sorunu çözüldü
Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen “İzmir Kılavuz Kaptan Alma ve Bırakma Mevkileri” ve 5000 GRT’dan büyük gemilerin İzmir Körfezi dışına demirlemesi konusunda yaşanan sorun çözüldü.

KÖRFEZ DIŞINA KILAVUZ ALMA VE DEMİRLEME SORUNU ÇÖZÜLDÜ

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen “İzmir Kılavuz Kaptan Alma ve Bırakma Mevkileri” ve 5000 GRT’dan büyük gemilerin İzmir Körfezi dışına (Pelikan Bankı batısına) demirlemesi konusunda yaşanan sorun çözüldü.

İMEAK DTO İzmir Şube Başkanı Yusuf Öztürk, kıyı emniyeti ve güvenliği amacıyla başlatılan ve 1 Temmuz tarihine kadar test uygulaması yapılan çalışmanın zamanından önce durdurulmasının deniz ticaretini olumlu yönde etkileyeceğini söyledi.

Uygulamada eski sistemi dönülmesinin sevindirici olduğunu vurgulayan Başkan Öztürk, eski sisteme göre; körfeze gelen gemiler tek pilot ile etapsız yanaşma ve kalkma yapabiliyordu.

İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şube Başkanı Yusuf Öztürk, konu ile ilgili şunları söyledi:

“Getirilmek istenilen yeni uygulamada, İzmir Körfezi dışına (Pelikan Bankı batısına) demirleyen gemilere verilen pilot hizmetinde, deniz şartlarının uygun olmaması durumunda tehlike yaşanıyordu. Limana girecek gemiler ile limanda yüklemesi tamamlanıp liman dışına çıkacak gemilerin Pelikan Bankı’nda karşılaşmamaları için birbirlerini beklemeleri sonucu limana giriş ve çıkış süreleri uzuyordu. Ayrıca, limanda operasyonları tamamlanmış gemilerin gereksiz yer işgal etmeleri ve bu nedenle şu anda ortalamaların altında seyreden operasyon hızının daha da azaldığı tespit edildi.”

Öztürk ayrıca, yetkililerden alınan bilgiye göre, kılavuz alma ve iç körfeze demirleme konusunda uygulamada yönetmelik değişikliğine gidileceğini bildirdi.

Bilindiği gibi dün düzenlenen DTO İzmir Şubesi Meclis Toplantısı’nda konu gündeme gelmiş ve Başkan Öztürk tarafından iç körfeze demirleyen küçük gemilerden limana yanaşabilmeleri için alınması planlanan ikinci bir kılavuzluk ücretinin tahsil edilmemesi istenmişti.

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
CENGİZ KAPT.
26 Haziran 2013 Çarşamba 22:43
Denizlerde,limanlarda seyir,can ve mal güvenliği
Salt ticari kaygılar,İzmir gibi girışi çıkışı dar bir kanalla sağlanan bir liman şehrinde tüm gereksinim ve de altyapısını sağlayıp limanın bütün bölgelerinde mecburi kılavuzluğun desteklenmemesi bu şehre yapılacak en büyük kötülük olur.Kime şirin gözükülmek isteniyor anlaşılır gibi değil,evet iç limana gemisini emniyetli şekilde demirlemek isteyen veya liman başkanının uygun gördüğü hallerde dahi herkes diğer ülkelerin limanlarında olduğu gibi demirleme ücretini ödemek zorundadırlar.Ülkemizin hükümranlık haklarından taviz vermeyi kimse teklif bile etmemeli,diğer taraftan VTS hizmetiyle kılavuzluk hizmetlerini geçiştirmeye kimse yeltenmemelidir.o mantıkla gidersek boğazlarda kılavuzluk hizmetlerini de kaldıracakmıyız?İdarenin bu tür uygulamaları denemek gibi lüksü asla yoktur,İdare,Düzenli kılavuzluk uygulamalarının(AYNI BÖLGEDE TEK BİR KILAVUZLUK ORGANIZASYONU) altyapısını kurmak yada kurdurmak zorundadır.Kısacası EC direktifleri esaslarına uygun REGULAR PORT uygulamalarını sağlayıcı düzenlemeleri yürütmelidir.Bu ülke hepimizin,Saygılarımla
78.101.26.52
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim