• BIST 89.127
  • Altın 221,510
  • Dolar 5,8370
  • Euro 6,6355
  • İstanbul 26 °C
  • Ankara 28 °C
  • İzmir 26 °C
  • Antalya 30 °C
  • Muğla 25 °C
  • Çanakkale 27 °C

Limanlar da elden gidiyor

Limanlar da elden gidiyor
SINIRLAR AB'ye teslim edildi. Topraklar yabancılara satıldı. Şimdi sıra liman ve denizlerde. Yasa tasarısı, TBMM Başkanlığı'na sunuldu.
Yabancılara yeni haklar veriliyor.Kabotaj deliniyor

SINIRLAR AB'ye teslim edildi. Topraklar yabancılara satıldı. Şimdi sıra liman ve denizlerde. Mevcut imkanlarla yapılamayan faaliyetler için yabancı gemi ve deniz aracı çalıştırılmasına en fazla 2 yıl izin verilmesine, yabancı kurtarma gemilerinin, Türk kara ve iç sularında çalıştırılabilmesine imkan sağlayan yasa tasarısı, TBMM Başkanlığı'na sunuldu.

Türkiye Sahillerinde Nakliyatı Bahriye (Kabotaj) ve Limanlarla Kara Suları Dahilinde İcrayı San'at ve Ticaret Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı'na göre, Denizcilik Müsteşarlığı; Dışişleri Bakanlığı ve ilgili diğer bakanlıkların görüşü alarak denizde can, mal ve çevre güvenliği sebebiyle geçici olmak ve herhangi bir imtiyaz sağlamamak şartıyla Türk kara sularında ve iç sularında, yabancı kurtarma gemilerinin kendi bayrakları altında çalıştırılmalarına izin verebilecek.

2 yıl süre

Yurt içinde teknik imkan, araç ve ekipman kapasitesi ve mevcut personel ile gerçekleştirilmesinin mümkün olmayacağı tespit edilen kamu hizmeti niteliğindeki faaliyetler için, faaliyetin süresi ile sahası belirtilmek ve hiçbir hak sağlamamak şartıyla Türk kara sularında ve iç sularında kendi bayrakları altında yabancı gemi ve deniz aracı çalıştırılması amacıyla en fazla iki yıl süre tanınacak.

Faaliyetin mücbir sebeplerle veya mevzuattan kaynaklanan nedenlerle kesilmesi halinde süre iki yılı aştığı takdirde, faaliyet izni altışar aylık dönemler halinde uzatılabilecek.

Kabotaj nedir?

1 Temmuz 1926 tarihinde yürürlüğe giren 815 nolu Kanun gereğince; Türk karasularında limanlar arasında Türk bayraklı gemilerle T.C. Uyruklu gemi personeliyle yapılan deniz taşımacılığı (yük ve yolcu) faaliyetidir.

Kanunun 1.2. maddeleri şöyle: Madde 1:Türkiye sahillerinin bir noktasından diğerine emtia ve yolcu alıp nakletmek ve sahillerde limanlar dahilinde veya beyninde cer ve kılavuzluk ve her hangi mahiyette olursa olsun bilcümle liman hidematını ifa etmek yalnız Türkiye sancağını hamil sefain ve merakibe munhasırdır.

Ecnebi sefaini ancak memaliki ecnebiyeden almış oldukları yolcu ve hamuleyiTürk liman ve limanlarına ihraç ederler ve Türk liman ve limanlarından ecnebiliman ve limanlarına gidecek yolcu ve hamuleyi de alırlar.

Madde 2 - Nehirler ve göller ve marmara havzasiyle boğazlarda bilumumkara sulariyle kara sularına dahil bulunan körfez, liman koy ve sairede vapur,romorkör istimbot, motörbot, mavna, salapurya, sandal, kayıt velhasıl makine,yelken, kürek ile müteharrik merakibi kebire ve sagire ile tarak, prizman,maçuna, algarina, şat ve her nevi nakliye ve su dubaları limyo, sefaini tahlisiye ve emsali ile şamandıra, sal gibi sabit ve sabih vesait bulundurmak ve bunlarla seyrüsefer ve nakliyat icra etmek suretleriyle ticaret hakkı Türkiye tebaasına munhasırdır.(Kaynak: Ortadoğu Gazetesi 29 Nisan 2005)
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim