• BIST 93.003
  • Altın 188,945
  • Dolar 4,8206
  • Euro 5,5954
  • İstanbul 26 °C
  • Ankara 15 °C
  • İzmir 23 °C
  • Antalya 24 °C
  • Muğla 21 °C
  • Çanakkale 23 °C

Limanlar Yönetmeliği'ndeki uygulamalar

Limanlar Yönetmeliği'ndeki uygulamalar
Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğü, kurum ve kuruluşlara bir yazı göndererek, Yeni Limanlar Yönetmeliği’ndeki uygulamaları ve uyulacak kuralları açıkladı.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Deniz ve İçsular Düzenleme Genel  Müdürlüğü kurum ve kuruluşlara bir yazı göndererek Yeni Limanlar Yönetmeliği’ndeki uygulamaları ve uyulacak kuralları açıkladı.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Deniz ve İçsular Düzenleme Genel  Müdürlüğü’nün 31.12.2012 tarih ve 20120 sayılı yazısı.

"Liman Başkanlıklarının liman idari sınırları ve sahası ile demirleme sahalarını belirlemek, idari sahadaki gemilerin veya deniz araçlarının seyir, demirleme veya kıyı tesislerine yanaşma, bağlama veya ayrılmalarında uyulacak kurallar ile her türlü yük ve yolcunun tahmil ve tahliye yöntemlerini, yer ve zamanlarını, gemilerin veya deniz araçlarının bildirimlerini, kılavuzluk ve römorkörcülük ile ilgili gereklilikler ile diğer ilgili hususları düzenlemek amacıyla hazırlanmış Limanlar Yönetmeliği’nin, 31.10.2012 tarihli ve 28453 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdiği, Ancak anılan yönetmeliğin uygulanmasına yönelik bazı tereddüt ve uygulama farklılıkları olduğunun tespit edildiği, 18.12.2012 tarih ve 19381 sayılı Makam Olur’u ile aşağıdaki hususlara açıklık getirilmesinin gerekli görüldüğü,

1. Kıyı tesislerine yanaşacak veya bu tesislerden ayrılacak, 500 GT ve üstü tankerler ile her türlü tehlikeli madde taşıyan gemi ve deniz araçlarının kılavuzluğa tabi olduğu, yakıt ikmali amacıyla demirde veya kıyı tesisinde bulunan gemilere aborda olmak için yanaşıp ayrılan gemilerin bu kapsam dışında olduğu,

2.Yönetmelikte geçen boy tanımlarının tam boyu ifade ettiği,

3. Yolcu gemilerine yönelik römorkör alma gerekliliklerinin 14 üncü maddenin beşinci fıkrasında belirtildiği, bu gemiler için Limanlar yönetmeliğinin Ek-5 gerekliliklerinin uygulanmayacağı,

4. Limanlar Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin beşinci fıkrasında belirtilen   201-300 metre ve 301 metrenin üzerindeki yolcu gemilerinin almak zorunda oldukları römorkör toplam çeki gücünün, bu fıkrada belirtilen römorkör sayısından daha fazla römorkör ile sağlanabilmesi durumunda, kullanılan fazla römorkör/römorkörler için ücret tahsil edilmeyeceği,

5. Gros tonilatosuna göre gemi ve deniz araçlarının almak zorunda oldukları asgari römorkör sayısı ve bu römorkörlerin asgari çekme güçlerinin Ek-5'te belirtildiği, bu kapsamda, istenilen toplam çeki gücünün asgari römorkör sayısından fazla römorkör ile sağlanması durumunda hizmet veren kuruluşlar tarafından kullanılan ilave römorkör nedeniyle fazla ücret talep edilemeyeceği,

6. Sadece baş itere sahip ya da baş ve kıç itere sahip LPG LNG ve parlayıcı, patlayıcı tehlikeli yük taşıyan tankerler ile tam boyu 200 metrenin üzerindeki gemi ve deniz araçları dışındaki gemilere yönelik römorkör esasları Limanlar Yönetmeliğinin 14 üncü maddesinin dördüncü fıkrasında belirtildiği,  buna göre; kapsam içinde yer alan baş ve kıç itere sahip gemilerin, tonaj aralığındaki asgari çeki gücünde bir adet römorkör alacağı, Sadece baş itere sahip gemiler ise, toplam çekme gücünü %30'dan fazla azaltmamak kaydıyla römorkör indirimine tabii olduğu, bu indirim hizmet veren kuruluşun imkânları nedeniyle asgari römorkör adedinden bir eksik römorkörle gerçekleştirilemiyor ve asgari römorkör adedi kadar römorkör veriliyorsa fazla römorkörler için ücret talep edilemeyeceği,  kullanılacak fazla römorkörlerin çeki gücünün en az Ek-5'te römorkör başına belirlenmiş çeki gücü kadar olacağı, (Örneğin: 22000 GRT'luk 200 metreden küçük, baş itere sahip bir gemi toplam 60 ton çeki gücünde ve asgari 30'ar ton çeki gücüne sahip 2 römorkör almak zorunda iken, %30 yani 18 ton çeki gücü indirimi ile toplam 42 ton çeki gücünde römorkör almak suretiyle yanaşıp ayrılabilir. Bu durumda, kılavuzluk ve römorkörcülük teşkilatı bu hizmeti en az 42 ton çeki gücündeki tek bir römorkörle gerçekleştiremeyerek 2 römorkörle hizmet veriyor ise tele römorkör ücreti alacak ve verilecek olan 2. römorkörün çeki gücü de en az 30 ton çeki gücünde olacaktır.)

7. Limanlar Yönetmeliğin Geçici 1 inci maddesi gereğince; 31 Ekim 2013 tarihine kadar, Limanlar Yönetmeliğinin 13, 14. maddeleri ve Ek-5'te belirtilen römorkör şartlarına uyum sağlanması gerektiği,  bu uyum sağlanana kadar Limanlar Yönetmeliğinin  yayımından önce tabi olunan römorkör alma ve indirim şartlarının geçerli olduğu,
8. Geçici maddenin birinci fıkrası gereği kılavuzluk ve römorkörcülük teşkilatlarının  yaptıracakları çeki gücü testlerinin de aynı kapsamda bir yıl sonra dikkate alınacağı, bu sürede anılan teşkilatların İdareye daha önce sunmuş oldukları Çeki Gücü değerlerine göre hizmet vermeye devam edeceği,
hususları bildirilmektedir.

yonetmelik.jpg

yonetmelik1.jpg

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
cengiz kapt
02 Ocak 2013 Çarşamba 19:20
Deniz Güvenliği
Sayın yetkililer,yeterince inceleme yapmadan,görüş alınmadan yapılan düzenlemelerin devamlı olarak çekiştirilmesi görüldüğü gibi durum yaratıyor.evet sektörün önünü açalım diye muafiyetler,indirimler,gözyummalar vs,vs, bunların sonu gelmez.evet bu bir tercihtir buna birşey söylemiyorum.teknik olarak yetersizliklerin ortaya çıkması durumunda teşkilatlara ücretsiz hizmet verilmesini istemek ne derece doğru bir yaklaşım bilinmez.yaklaşık 15 yıldır,baş kıç iterlerle ilgili muafiyet söyleniyor,hiç bir yetkili gerçek olarak bu düzeneklerin kullanılması ile ilgili min.çalışma performansları vede bunların kılavuz kaptan tarafından test edilip onayına vabesteste olduğunu yönergelere yazmıyor.adam sertifika ile limana başvurup muafiyet alıp ordino alıp geliyor.Bu haksız uygulamayı düzeltecek bir düzenleme bakalım ne zaman yapılacak,ayrıca ülkemizde çeşitli tb larda inşa edilmiş romorkörler var,teknik olarak yapılak hesaplamalarda tbp yerine hp ile geçiş dönemini geçmenizi beklerdim.Unutulmamalıdır ki,liman masraflarını düşürelim derken,limanlarımızı tehlikeye atacak bir duruma sebebiyet vermeyecek bir dengenin kurulması ve de bu dengeyi aktif olarak sağlayacak kılavuz kaptanın insiyatifi(işinden atılma korkusunundan arınmış kamu vicdanı gözeten)ile konunun değerlendirilmesi uygun düşünülmelidir.tek bir düzenlemeyle yurt genelinde morfolojık yapıları farklı limanlara hükmetmek ne kadar seyir can ve mal güvenliği yönünden doğru olur.saygılarımla,selametler dilerim.
78.101.45.75
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim