• BIST 95.057
  • Altın 192,277
  • Dolar 4,7244
  • Euro 5,4834
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 18 °C
  • İzmir 23 °C
  • Antalya 23 °C
  • Muğla 14 °C
  • Çanakkale 18 °C

Maersk Mc-Kinney Møller sefere hazır

Maersk Mc-Kinney Møller sefere hazır
Dünyanın en büyük yük gemisi, önümüzdeki günlerde seferlerine başlamak için gün sayıyor. M/V Maersk Mc-Kinney Møller gemisi Kuzey Avrupa ile Çin arasında sefer yapacak.

Dünyanın en büyük yük gemisi, önümüzdeki günlerde seferlerine başlamak için gün sayıyor.  M/V Maersk Mc-Kinney Møller adlı bu gemi Kuzey Avrupa ile Çin arasında sefer yapacak.

Triple-E adı verilen  ve Kore’de inşa edilen gemi, Kuzey Avrupa ile Çin arasında yük taşıyacak. 400 metre uzunluğa ve 59 metre genişliğe sahip geminin boş ağırlığı ise 60 bin ton,  bu geminin değeri ise 185 milyon dolar.
Geminin, toplam ağırlıkları 165 bin tonu bulan 18 bin konteyner taşıma kapasitesine sahip. Bir başka deyişle 36 bin otomobil, 182 milyon adet iPad ya da 111 milyon çift ayakkabı taşıyabileceğini söylemek yanlış olmaz. 18 bin konteyner, şayet arka arkaya sıralanırsa, yaklaşık 110 km’lik bir hat oluşturabiliyor.

“Triple-E” sınıfı olarak adlandırılan gemi, tek olmayacak. Danimarkalı firma, şimdiden 20 gemilik bir sipariş vermiş. Bunun nedeniyse geminin dev kapasitesinin yanında ekonomik ve çevreci olması. Bu Yeni gemiler, karbon diyoksit salınımını sektör ortalamasına göre konteyner başına yüzde 50 azaltacak. Büyüklüğünün yanında enerji verimliliğiylede ön plana çıkacak olan gemilerin en önemli özelliği iki adet düşük güç ile çalışan motoru, ikiz pervaneleri ve atık ısı geri kazanım sistemlerinin olması. Son 5 yılda kabon salınımını yüzde 25 azaltan Maersk Line, bu gemilerin yardımıyla 2020 hedefini revize ederek 2007 – 2020 arasında konteyner başına karbon salınımını yüzde 40 azaltmak olarak belirledi.

Düşük devirde çalışan, aynı zamanda “atık ısıyı enerjiye dönüştüren” sisteme de sahip motorlarla donatılan gemi, bu sayede tam kapasiteyle yüklü bile olsa standart bir kargo gemisinden yaklaşık yüzde 30 daha az yakıt kullanıyor. Buna rağmen günlük yakıt tüketimi yaklaşık 81 bin litre.
Geminin genişliğinin, Panama kanalı için bile hayli fazla olduğu belirtilirken, Amerikan limanları için de fazla yüksek olduğuna dikkat çekiliyor. Bununla birlikte geminin, diğer imal edilecek kardeşleriyle birlikte çevreci deniz taşımacılığına büyük katkı sağlayacağı vurgulanıyor.

Teknik özellikleri :

Uzunluk : 400 m
Genişlik : 59m
Yükseklik : 73 m
Draft : 14,5 m
Reefer (Soğutuculu konteyner) Kapasitesi: 600
Max. Hız: 23 knot
Mürettebat : 22 kişi
Güç : İki adet 43.000 beygir gücünde motor

triple_e.jpg

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim