• BIST 88.735
  • Altın 228,380
  • Dolar 6,0368
  • Euro 6,8881
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 18 °C
  • İzmir 29 °C
  • Antalya 26 °C
  • Muğla 22 °C
  • Çanakkale 24 °C

Marin Römorkör filoyu büyütüyor

Marin Römorkör filoyu büyütüyor
SANMAR Römorkör A.Ş tarafından ikisi Marin Römorkör ve Kılavuzluk A.Ş'ye biri GİSAŞ'a inşa edilen üç römorkör, GİSAŞ iskelesinde yapılan törenle, şirketlere teslim edildi.
Hafta sonu Tuzla'da bulunan GİSAŞ iskelesinde yapılan törende, SANMAR tarafından ikisi Marin Römorkör ve Kılavuzluk Şirketi, biri GİSAŞ'a inşa edilen üç römorkör şirketlere teslim edildi.Törene Denizcilik Müsteşarlığı Gemi İnşa ve Tersaneler Genel Müdürü Sami Kabaş, Bölge Müdürü Cemalettin Şevli, Tuzla Belediye Başkanı Mehmet Demirci, TOBB Başkan Vekili Halim Mete, DTO Başkanı Metin Kalkavan, GİSAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Öcal, GİSBİR Başkan Vekili Cumhur Kuter ve çok sayıda davetli katıldı.Römorkörlerin inşasını yapan SANMAR şirketi adına kürsüye gelen Ali Gürün Türk römorkör inşasının dünyada belirli bir yere geldiğini ve marka oluşturduğunu ifade ederek şunları söyledi; “Türkiye’de inşa edilen römorkörler yalnız Sanmar için konuşmuyorum çok ileri seviyeye ulaşmıştır. 2007 başı itibariyle sadece Sanmar’ın inşa ettiği römorkör sayısı 50’e ulaşacak. Bunların 30’tanesi ihraç edilmiş olacak. Bu hesapla Türkiye’de inşa edilen römorkörlerin yüzde 50’sini Sanmar’ın inşa ettiği ortaya çıkmaktadır. Türkiye’de son 15 senede inşa  edilen römorkör sayısı 100 ihraç edilen römorkör sayısı ise 60’ı bulmaktadır.Bugün Marin Römorkör ve Kılavuzluk firmasının İzmit Körfezi’nde çalıştıracağı MARIN TUG 1 ve MARIN TUG 2 römorkörlerinin eşleri Fransa ve İspanya limanlarında aktif olarak çalışmaktadır. GİSAŞ’a inşa edilen AYDINLI-7 römorkörünün eşleri ise Fransa’nın Gent Limanı’nda çalışmaktadır.Şunu belirtmeden de geçemeyeceğim kılavuzluk ve römorkaj özelleştirmelerinin, Türk Römorkaj inşa sanayine büyük çığır açmasını sağlamıştır. Bugün altını çizerek belirtmek isterim ki Dünya römorkör inşa sektöründe Türkiye’nin en  üst seviyeye gelmesinde, Ulaştırma Bakanlarının ve Denizcilik Müsteşarlığının römorkaj ve kılavuzluk hizmetlerinde özelleştirmenin yolunu açmasından dolayıdır" dedi.Daha sonra kürsüye gelen GİSBİR Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cumhur Kuter “Birliğimizin üyesi olan GEMSAN Tersanesinde Sanmar tarafından inşa edilen ve Tuzla Aydınlı koyuna giriş çıkış yapacak olan gemilere hizmet verecek olan, 30 ton çekme gücüne sahip Aydınlı-7 isimli römorkör GİSAŞ’a teslim edilerek sektörümüzün hizmetine sunulacaktır. Ayrıca Marin Römorkör ve Kılavuzluk A.Ş firmasına inşa edilen 40 ton çekme gücüne sahip iki römorkörde denizcilik sektörünün hizmetine sunulacaktır. Marin Römorkör ve Sanmar firmasının inşa ettirdiği römorkörleri üyelerimiz GEMSAN Tersanesinde inşa ettirdikleri için GİSBİR olarak kendilerine teşekkür ediyorum” dedi.Törende konuşan Deniz Ticaret Odası Başkanı ve aynı zamanda Marin Römorkör ve Kılavuzluk A. Ş Yönetim Kurulu Başkanı Metin Kalkavan, Kılvauzluk ve römorkaj hizmetlerinin özelleşmesinde büyük katkı sağlayan Eski Denizcilik Müsteşarlarından Altan Köseoğlu’na atıfta bulunarak, Altan Köseoğlu’nun ülkemize büyük katkı sağladığını söyledi.DTO Başkanı Metin Kalkavan gemi inşa’da büyük atılımlar kaydedildiğini belirterek şunları söyledi “Tuzla’nın ne kadar değiştiğini bilenler bir zamanlar buraların kumsal olduğunu bilenler büyük değişime şahit olmaktadırlar. Çok şey değişti. Çok yol katettik. Ve binlerce insanda ekmek yiyor. Bununla gururlanmamak elde değil. Gelinen bu noktada Marin Römorkör olarak ta Römorkör sanayi olarak ta çok farklı bir yere geldik. Römorkör sanayi Gemi inşa sanayinin içinde görünmeyen kahramanlardan biridir. Dünyada römorkör sanayi ciddi bir yükseliştedir.Türkiye olarak römorkör sanayinde ciddi markalar oluşturmaktayız. Bu alanda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Bu sektörün belirli bir yere gelmesinde dünya da marka oluşturmasında, Römorkaj ve kılavuzluk hizmetinin özelleştirilmesiyle başlamıştır. Tekelci piyasadan serbest piyasaya geçerek hizmetin rekabete açılması sağlanmıştır. Bu sayede hizmet kalitesi yükselmiş rekabetçi ortam  sağlanmıştır. Bu sektörün devletten özelle geçmesi ile birlikte rekabetçi ortam sağlanarak, bu dalın patlamasına yol açmıştır. Bu sayede onlarca römorkör inşa edilerek ülkemize büyük girdi sağlanmıştır. Bu konuda eski idarelerimizin büyük desteği olmuştur. Sayın Altan Köseoğlu’nun ne kadarda bu olayları karıştırdığını söylesem de iyi yaptığı işlerden bir tanesidir. Sektör içinde sektör kazandırılmıştır. Buna emeği geçen başta geçmiş yönetimler olmak üzere herkese teşekkür ederim. Ama bu yeterlimidir kesinlikle değildir. bu işin tamamlanması lazım. Rekabete açılmalı. İyi olan kazansın. Aksi takdirde kaynaklarımızı yeteri kadar kullanamayız. Kılavuzluk ve Römorkör hizmetlerinde başlanılan hareketin tamamlanarak bitirilmesi gerekmektedir” dedi. Denizcilik Müsteşarlığı Tersaneler Genel Müdürü Sami Kabaş ise Türk gemi inşa sanayiinin büyük bir ivme kazandığını ve düne kadar en fazla 18 bin tonluk gemi inşa eden Türkiye’nin yatırımların tamamlanmasıyla birlikte 80 bin tonluk gemiler inşa edebileceğinin altını çizdi. Törenin ardından römorkörler şirket yetkililerine teslim edildi.DenizHaber.Com-Özel
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim