• BIST 92.592
  • Altın 189,424
  • Dolar 4,8309
  • Euro 5,6110
  • İstanbul 26 °C
  • Ankara 24 °C
  • İzmir 29 °C
  • Antalya 29 °C
  • Muğla 26 °C
  • Çanakkale 29 °C

Marmaray 7,5 Depreme Dayanaklı

Marmaray 7,5 Depreme Dayanaklı
Prof.Dr.Mustafa Erdik, proje kapsamında İstanbul Boğazı'nda yapılacak tünelin, İstanbul'da olabilecek en büyük deprem göz önüne alınarak tasarlandığını söyledi.
MARMARAY 7,5 ŞİDDETLİ DEPREME DAYANAKLIUlaştırma Bakanlığı Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları
İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü tarafından Marmaray Projesi'nin
tanıtılması amacıyla düzenlenen ikinci toplantı, Fenerbahçe'deki TCDD
Eğitim ve Sosyal Tesisleri'nde yapıldı.

Erdik, toplantıda, tüp tünelin tasarımının ana Marmara Fayı
üzerinde olabilecek hemen hemen 7.5 büyüklüğündeki bir depreme göre
yapıldığını belirtti.

Böyle bir depremin etkisi altında bile tüp tünelin serviste
kalmasının tasarlandığını anlatan Erdik, şunları kaydetti:

''Böyle bir depremin etkisiyle binalar yıkılacak, yollar
kapanabilecek ama bu tüp tünel serviste kalacak. Yani hiçbir şekilde
depremden etkilenmeyecek. Tasarım kriterleri buna göre hazırlandı. Bu
kadar ağır bir deprem kriteriyle yapılmış dünyadaki ilk tüp tünel
olacak. Bundan daha büyük kriter konmadı şimdiye kadar. Bu kadar
yakınında fay geçen ve bu kadar büyük deprem beklentisi olan başka
hiçbir yerde tüp tünel yapılmadı.''

MEVCUT HAT İYİLEŞTİRİLECEK

Proje Kontrol Şefi mühendis Zeynep Buket de proje kapsamında
üçüncü bir hat yapılacağını ve mevcut hattın da iyileştirileceğini
dile getirerek, ''Çalışmalar kapsamında Aralık 2007-Aralık 2009
tarihleri arasında 2 yıl süreyle banliyö hatları işletmeye
kapatılacak'' dedi.

Mevcut hatların hepsinin sökülüp rehabilitasyonunun yapılacağını,
rayların değiştirileceğini, altyapının yenileneceğini, yeni dolguların
yapılacağını anlatan Buket, bu çalışmalar sırasında banliyö hatlarının
işletmeye kapatılmasının hem güvenlik hem de hızlı çalışma açısından
zorunlu olduğunu kaydetti.

Buket, Gebze-Halkalı arasındaki banliyö hatlarının işletmeye
kapatılmasının, ek otobüs seferleri konulması gibi alınacak
tedbirlerle telafi edilmeye çalışılacağını da belirtti.

DLH 4. Bölge Müdürü Haluk Özmen de Marmaray Projesi'nin çağdaş ve
çevre dostu bir proje olduğunu vurgulayarak, bu projenin
tamamlanmasıyla Avrupa'dan Çin'e kadar uzanan demiryolunun önemli bir
parçası olacağını belirtti.

Özmen, projenin, kentin doğu ile batı hattı arasında 76
kilometrelik bir raylı sistemin tesisi ile İstanbul'un ulaşım sorununa
rahat bir nefes aldıracağını da kaydetti.

Marmaray Projesi'nin müşavir ve mühendislik hizmetlerini yürüten
Avrasya firmasının Müdür Vekili Hüseyin Belkaya da proje kapsamında
arkeolojik araştırma çalışmalarının sürdüğünü ifade ederek, bu
çalışmaların İstanbul Arkeoloji Müzesi ve İstanbul Kültür ve Tabiat
Varlıklarını Koruma Kurulu işbirliğiyle yapıldığını söyledi.

Bu çalışmaların UNESCO'nun da gözetim ve denetimi altında olduğunu
vurgulayan Belkaya, arkeolojik çalışmalarda bulunan eserlerin ilgili
yerlere teslim edildiğini bildirdi.

Belkaya, 8 arkeologun katıldığı Üsküdar Meydanı'ndaki kazı
çalışmalarında Osmanlı, Bizans ve Roma döneminden kalıntılar
bulunduğunu anlattı.
Kaynak:Denizhaber
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim