• BIST 93.287
  • Altın 212,349
  • Dolar 5,4738
  • Euro 6,1921
  • İstanbul 11 °C
  • Ankara 1 °C
  • İzmir 13 °C
  • Antalya 14 °C
  • Muğla 10 °C
  • Çanakkale 11 °C

Med-Marine'den Açıklama Yapıldı

Med-Marine'den Açıklama Yapıldı
Önceki gün İzmit körfezinde karaya oturan gemi ile ilgili olarak Med-Marine Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Hakan Şen; DenizHaber'e özel açıklama yaptı.
MED-MARİNE'DEN AÇIKLAMA Önceki gün İzmit körfezi Dil burnu mevkinde karaya oturan Ukrayna Bayraklı gemi ile ilgili olarak Med-Marine Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Hakan Şen DenizHaber'e özel açıklamada bulundu.Deniz seyiri yapan bütün gemilerin başına gelebilecek normal bir olay olduğunu söyleyen Hakan Şen "Bu hadise Cuma Akşamı Saat 23:00 sularında Orel-4'ün rotasına çıkan ışıksız bir balıkçı teknesinin olmaması gereken yerde balık avlamaya çalışan tekneye çarpmamak için Sancak tarafına ani dönülmesinden dolayı meydana gelmiştir." dediOlay sonrası gemi makineleri stop edilmiş ve ilgili mecilere bildirilmiştir diyen Hakan Şen "Hiç bir şekilde iddia edildiği gibi geminin kurtarılması için Med-Marine ait romörkörlerle kurtarma çalışmaları yapılmadığını" söyledi.Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma İşletmeleri ile yapılan Kurtarma-Yardım anlaşmasından sonra geminin 28.03.2005 günü saat 00:30'da yüzdürüldüğünü belirten Hakan Şen "Önemli olan kazada can ve mal kaybının olmamasıdır." dedi.Kılavuz Kaptan Faruk Yuca'nın RaporuUkrayna Bayraklı Gemide Kılavuz Kaptan olarak görev yapan Med-Pilot bünyesinde hizmet veren Kılavuz Kaptan Faruk Yuca'nın olayla ilgili Tutanağında olay detaylı bir şekilde şöyle anlatılmakta:TUTANAK27 MART 2005 Cumartesi günü saat 22:20 'de İzmit demir mevkii için pilot talep eden 2571 Grt'luk OREL 4 Adlı gemiye Yelkenkaya mevkiinde binildi.085 rotasında dilburnu yarım mil açık geçilmek üzere gemi rotaya alınarak tamyolla (8 mil) seyir yapıldı.
Dilburnuna 3 (üç) mil kala iskele baş omuzluk istikametinde bulunan Dilburnu ile Çolakoğlu arasındaki balıkçılar ve de gelen tanker iskelede bırakılarak seyre devam edildi.
Dilburnu'na yaklaşmakta iken sadece iskele tarafta değil pruvada'da ışıksız bir balıkçı teknesinin varlığı yaktığı anî ışıkla anlaşıldı balıkçı teknesiyle çatışmayı önlemek amacıyla sancak alabanda ile balıkçı teknesinden kurtulmak daha sonra tekrar iskeleye dönülerek gemi normal rotasına alınmak istenmişse de kereste yüklü geminin ağır dümen dinlemesi sonucu sancağa fazla düşülerek bütün gerekli tedbirler alınmasına rağmen dilburnu sığlığına oturmaktan kurtulunamadı. Saat 23:15'de cereyan eden bu olayın ardından makine stop edilerek gemide bulunanların can emniyeti ve denizde herhangi bir kirlilik olmadığı gözlemlendi ve gemi ikinci kaptanından bütün gemi çevresinin ve tanklarının iskandillerinin alınması gemi kaptanı tarafından istendi. Bu arada gece yarısına doğru Med Pilot istasyonu bilgilendirilerek gerekli mercilere haber verilmesi ayrıca can ve mal emniyeti için geminin etrafında firmamızın bir veya iki römorkörünün gönderilmesi ve standby bekletilmesi istendi.Gelen iskandillerde gemi balast tanklarının boş olduğu, diğer tanklarda herhangi bir değişme olmadığı, yükte de herhangi bir oynama olmadığı anlaşıldıktan sonra gemi kaptanı'na yardımcı olmak amacıyla Söndüren 4 römorkörünün gelişine kadar gemide kalındı. Kurtarma yardım römorkörü Söndüren 4'le saat 06:00 sularında Vhf teması kuruldu römorkör kaptanına geminin mevkii kaptanın niyeti bildirildikten sonra gemiden ayrıldım.
 
Faruk Yuca Kılavuz Kaptan (DenizHaber.Com Özel )
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim