• BIST 90.263
  • Altın 224,364
  • Dolar 5,9638
  • Euro 6,7561
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 18 °C
  • İzmir 27 °C
  • Antalya 25 °C
  • Muğla 25 °C
  • Çanakkale 25 °C

Mordoğan yat limanı yıkılacak

Mordoğan yat limanı yıkılacak
Ulaştırma Bakanlığı'ın 70 trilyon lira harcadığı Mordoğan yatlimanıve barınağının Bayındırlık Bakanlığı, yönetmeliğine uygun olmadığı gerekçesiyle yıkılmasını istedi.
Karaburun'un Mordoğan beldesinde 1991 yılında yatırım programına alınan, 1997 yılında inşaatına başlanan, 2003 yılında yüzde 86.18'i tamamlanan Mordoğan Balıkçı Barınağı'nın ruhsatsız yapıldığı için inşaatın durdurulduğu ve ÇED Yönetmeliği uyarınca yıkılmasının istendiği ortaya çıktı. Ulaştırma Bakanlığı'nın yaptığı tesisi Bayındırlık Bakanlığı'nın yıkma kararı, bölgede büyük bir tepkiye neden oldu. 1991'de başladıANAP'lı Ulaştırma Bakanı İbrahim Özdemir zamanında projelendirilerek 1991 yılında yatırım programına alınan, DYP'li Ömer Barutçu'nun bakanlığı döneminde 1997 yılında ihaleye çıkarılan tesis, AK Partili Binali Yıldırım'ın bakanlığı döneminde, 2003'te tamamlandı. Devlet Liman ve Havameydanları Genel Müdürlüğü tarafından sürdürülen inşaata 6 yılda 70 milyon YTL harcandı. Mordoğanlılar, eski balıkçı barınağının genişletilerek yeni çekek yerinin Yat Limanı olarak hizmete girmesini istedi. Karaburun Sağlık Grup Başkanlığı, Müze Müdürlüğü, DLH 6. Bölge Müdürlüğü, İzmir Turizm Müdürlüğü, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, İzmir Çevre Müdürlüğü Mordoğan Belediye Başkanlığı ve Genelkurmay Başkanlığı, kendilerini ilgilendiren yasal hükümlere uyulması kaydıyla, 350 yat kapasiteli projenin uygulanmasında sakınca olmadığını belirttiler. Ancak Bayındırlık ve İskan Müdürlüğü olumlu görüş bildirmedi.Sürpriz yazıArdından da Çevre ve Orman Bakanlığı Çevresel Etki Değerlendirmesi ve Planlama Genel Müdürü Osman Tüzün imzası ile Bayındırlık ve İskan Bakanlığı'na 301138 evrak numarası ile 2003 yılında bir yazı gönderilerek, ÇED Yönetmeliği'nin 20. maddesi uyarınca inşaat faaliyetlerinin durdurulması istendi. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Teknik Araştırma ve Uygulama Genel Müdürlüğü Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Vurandemir imzası ile İzmir Valiliği'ne gönderilen 12.811 evrak numaralı yazıda, herhangi bir imar planı onayı olmaksızın yapıldığı anlaşılan yat limanı dolgu alanı hakkında Kıyı Kanunu'nun 13, 14 ve 15. maddeleri ile 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 42. maddesinin uygulanması gerektiği ifade edildi. İzmir Vali Yardımcısı Haluk Imga da kararın yerine getirilmesi için Mordoğan Belediyesi'ne yazı yazdı.Bu gelişmeler üzerine DLH çalışmalarını durdurdu. 6. Bölge Müdürü Salih Gümgüm imzası ile Mordoğan Belediyesi'ne 6 Temmuz 2004'te gönderilen yazıda, "Bahsi geçen projeler şu aşamada gündemden çıkmıştır. Bu konuda Çevre ve Orman Bakanlığı'nın ÇED Yönetmeliği kapsamında yapmış olduğu değerlendirmenin geçerli olamayacağı görüşündeyiz. Ayrıca Bölge Müdürlüğümüzce bu projelerle ilgili herhangi bir inşaat faaliyetinde bulunulmadığı gibi devam eden bir inşaat faaliyeti de bulunmamaktadır" denildi.Başkan'ın açıklamasıProjenin, DLH İnşaatı Genel Müdürlüğü'nce devlet yatırımı alarak yürütüldüğünü ve 2003 yılında yüzde 86 seviyelerine getirildikten sonra devam ettirilmediğini söyleyen Mordoğan'ın CHP'li Belediye Başkanı Ahmet Çakır, şu açıklamayı yaptı: "Kıyı ve İmar Kanunu'nun ilgili maddelerini uyguladığımız anda DLH'ya para cezaları kesmemiz, bir ay içinde de ruhsatlandırma çalışmalarını tamamlamadıkları takdirde para cezalarını ikiye katlamamız ve ardından yıkım kararı almamız gerekiyor. Daha önce ÇED kapsamı dışında kabul edildiği ve DLH de inşaatın yasal olduğunu iddia ettiği için hiçbir işlem yapmıyoruz. Suçlu duruma düşüyoruz. Buranın yıkılmasına nevicdanım, ne de gücüm elverir. Yazı, sümenin altında, geldiği gibi duruyor."Kıyı Kanunu ne diyor?Madde 13 - Bu Kanun kapsamında kalan alanlardaki uygulamaların kontrolu; belediye ve mücavir alan sınırları içinde belediye, dışında ise valilikçe yürütülür. İlgili bakanlıkların teftiş ve kontrol yetkileri saklıdır.
Madde 14 - Bu Kanun kapsamında kalan alanlarda ruhsatsız yapılar ile ruhsat ve eklerine aykırı yapılar hakkında 3l94 sayılı İmar Kanunux7nun ilgili hükümleri uygulanır.
NELER YAPILDI?
* 795 metre uzunluğunda ana mendirek
* 135 metre uzunluğunda tali mendirek
* 70 metre genişliğinde çekek yeri
* 2 adet fener kulesi
* 335 metre uzunluğunda -2.00'lik rıhtım
* Elektrik su tesisatı (Yüzde 86.18'i bitti)
'Yasal engelleri ortadan kalkacak'
Mordoğan Kalkınma Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi ve AK Parti Belde Teşkilat Başkanı Ahmet Okutan, bürokratik işlemler nedeniyle 'kaçak' duruma düşen balıkçı barınağı ve yat limanındaki yasal engellerin kalkması için kendilerinin de ilgili bakanlıklar ve genel müdürlüklerin çaba gösterdiklerini kaydetti. Çakır ve Okutan, "Balıkçı barınağı ve yat limanı olarak inşaatına başlanan alan yüzde 86 oranında tamamlandıktan sonra sadece balıkçı barınağı olarak su Ürünleri Kooperatifi'ne kiraya verildi. Mordoğan halkı, burasının Yat Limanı olarak tamamlanmasını, ilçemiz turizminin kalkınmasını istiyor" dediler.
Köyişleri Bakanlığı kiralık olarak verdi
Bayındırlık ve İskan Bakanlığı'nın, ruhsatı alınmadığı için hakkında yasal işlem yapılmasını istediği Mordoğan'daki yatırımla ilgili olarak belediye tarafından hiçbir işlem yapılmadı. Kaçak bina, Maliye Bakanlığı tarafından kiraya verilinceye kadar, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı'na geçici olarak devredildi. Bu bakanlık da tesisi, 'balıkçı barınağı' olarak yıllığı 3 bin 600 YTL karşılığında Mordoğan Su Ürünleri Kooperatifi'ne kiraladı.
DenizHaber.Com
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim