• BIST 97.988
  • Altın 242,791
  • Dolar 6,2605
  • Euro 7,3554
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 15 °C
  • İzmir 20 °C
  • Antalya 26 °C
  • Muğla 19 °C
  • Çanakkale 15 °C

Negmar'ın ortağının gemisi batmış

Negmar'ın ortağının gemisi batmış
Negmar'ın ortağı olan ve Türkiye’de de yatırımları bulunan Nesma Holding’in iştiraki İstanbul Lines firması, 2008 yılında Bandırma’da meydana gelen deniz kazası ile Türkiye’nin gündemine oturmuştu.

Negmar’ın ortağının gemisi Bandırma’da batmış

İDO’nun esnek fiyat politikasının kamuoyunda büyük tepki çekmesini fırsat bilerek, 3 adet arabalı vapur alan Negmar Denizcilik’in, Eskihisar-Topçular hattında 25 Ekim’de sefere başlayacağını açıklaması, gözleri Negmar şirketinin üzerine çevrilmesine neden oldu.

İstanbul Ticaret Odası kayıtlarına göre Haziran 2008’de kurulan Negmar Denizcilik’in 5 ortağı bulunuyor. Şirketin yüzde 40 hissesi Gübre Fabrikaları T.A.Ş., yüzde 40 hisse Suudi Arabistan Merkezli NESMA Holding iştiraki Nama International’a, yüzde 19’u Etis Denizcilik Yatırım A.Ş.’ye, yüzde 1’i ise Mehmet Koç ile Mehmet Berber'e ait.

Negmar’ın ortakları arasında görülen Nesma Holding iştiraki Nama International ve Mehmet Koç’un da ortak olduğu Etis Denizcilik işletmesi ait olan İstanbul Lines Ambarlı - Bandırma arasında feribot işletmeciliği yapıyor.

Suudi Arabistan sermayesinin en önemli isimlerinden bir olan Nesma Holding, 1979 yılında Cidde’de kuruldu. Türkiye kamuoyunun da yakından tanıdığı Salah El Turki’nin Yönetim Kurulu Başkanlığı yaptığı Nesma Holding 10 değişik sektörde faaliyette bulunuyor.

Türkiye’de de yatırımları olan Nesma Holding’in iştirakleri arasında bulunan İstanbul Lines firması, 2008 yılında Bandırma’da meydana gelen deniz kazası ile Türkiye’nin gündemine oturmuştu.

İstanbul Lines firmasına ait Hayat-N isimli gemi, 14 Eylül 2008 gecesi Bandırma Limanı’ndan İstanbul’a hareket ettikten kısa bir süre sonra batmış 5 kişi hayatını kaybetmişti. Kazaya neden oldukları iddiasıyla tutuklanan ve haklarında Bandırma Ağır Ceza Mahkemesi’nce, ‘Dikkatsizlik ve tedbirsizlik sonucu birden fazla kişinin ölümüne neden olmak’ suçundan 10 yıla kadar hapis cezası istemiyle dava açılan Gemi kaptanı Mithat Altın ve 2. Kaptan Uğur Kalkavan 7 ay cezaevinde kaldıktan sonra serbest bırakılmıştı.

hayat_n.jpg

DENİZHABER, HAYAT-N BATIGINI GÖRÜNTÜLEDİ

Deniz Haber Ajansı muhabirleri 14 Eylül 2008 gecesi Bandırma Liman sınırları içinde batan ve 5 kişinin ölümüne neden olan HAYAT-N gemisinin batığına dalarak ilk görüntüleri kamuoyu ile paylaşmıştı.

Deniz Haber Ajansı'nın görüntülerinde Ro-Ro gemisinin, iskele tarafına yattığı ve gemideki kamyonların yaklaşık 200 metrelik bir alana dağıldığı görülüyor. Çevreye dağılan kamyonların durumu da dikkat çekici. Birçoğu hasar görmüş ve yükleri de çevreye dağılmış, özellikle kupa yani şoför mahalinden hasar alan kamyonlar var.

Gemide bulunan 73 kamyondan 20'ye yakınında bor madeni, bazılarında hayvan yemi vardı. Suya karışan bor, hayvan yemi ve diğer yüklerin yarattığı kirlilik görüş mesafesini düşürmüş. Bazı yüklerin konuldukları çuvallar yüklendikleri gibi duruyor. Geminin kafeteryasından görüntüler kaza öncesinde kamyoncuların çay içtiğini gösteriyor.

Sahil Güvenlik Komutanlığı deniz kirliliğine neden olduğundan dolayı, İstanbul Lines firmasının bağlı olduğu Marmara-N Şirketine 45 bin TL ceza kesmişti.

DENİZHABER'İN ÇEKTİĞİ GÖRÜNTÜLER

Haber: Recep CANPOLAT - Deniz Haber Ajansı

www.DenizHaber.Com.tr (ÖZEL HABER)

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
idonun kazığını yiyen millet
20 Ağustos 2013 Salı 12:25
idonun yaptırdığı haber
bu haber gazetecilik anlayışı ile yapılmamış tekel oluşturan idoyu aklama çabaları ile yapılmış bir haber böyle haberler siz gazetecilere yakışmıyor böyle haber yapacağına idonun millete nasıl giydirdiğini yapsana denizler kimsenin malı değil bırakkın herkes çalışsın rekabet olsun
78.179.80.178
gemıcı
22 Mayıs 2013 Çarşamba 15:24
haksızlık
bu haberın yetkılı gazmastır buyuk yetkılılerıne gonderılmesını ıstıyorum.sırkatınızın dıger sahte sertıfıka duzenlenmıs cıkartılmıs olan personelın butun paralarını verıp ve bızlere sız calısın bunlara uymayın deyıp o kısılerı sıngapurdan cekıp ve bızıde ırana gelıp kandırmanın ne anlamı var bızıde onların kefesıne koyup bızım paralarımızı neden yermıyorsunuz.hadı vermıyorsunuz bızı neden cekıyorsunuz gerı alacaz deyıpte almıyorsunuz.bunun bır cevabı vardır bılmek ıstıyoruz
85.105.169.74
gemıcı
22 Mayıs 2013 Çarşamba 15:05
yalancılık ve haksızlık
gas master gemısınde calısmıs olup sahte sertıfıkayla gonderılmıs olup bundan haberım olmayıp ve korkularından bızı ısten haksız yere cıkarmaları negmara yakısıyormu pekı.bızım bunda ne kabahatımız var ınsanın ekmegıgle oynamak degılmı bu.orjınalını cıkartıp yenıden sızı alacaz deyıpte almamak bence cok ayıptır.
85.105.169.74
Yalovali
29 Eylül 2012 Cumartesi 18:42
Dert baska
O DEGİL DE İDO YA RAKİP BİR ŞİRKETİN KURULMASI BİRİLERİNE FENA BATMIŞ.
46.221.40.64
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim