• BIST 93.003
  • Altın 188,945
  • Dolar 4,8206
  • Euro 5,5954
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 22 °C
  • İzmir 27 °C
  • Antalya 28 °C
  • Muğla 22 °C
  • Çanakkale 26 °C

Northern Jamboree Boğaz'dan geçiş yaptı

Northern Jamboree Boğaz'dan geçiş yaptı
Çanakkale Boğazı 332 metre uzunluğundaki “Northern Jamboree” adlı dev konteynır gemisinin geçişi sebebiyle 7 saat süreyle tek taraflı olarak deniz trafiğine kapatıldı.

Northern Jamboree Boğaz'dan geçiş yaptı

Çanakkale Boğazı 332 metre uzunluğundaki “Northern Jamboree” adlı dev konteynır gemisinin geçişi sebebiyle 7 saat süreyle tek taraflı olarak deniz trafiğine kapatıldı.

Yunanistan’ın Pire Limanı’ndan İstanbul Ambarlı Limanı'ndan giden 332 metre uzunluğundaki 94 bin 419 groston ağırlığındaki Liberya bayraklı “Northern Jamboree” adlı dev konteynır gemisi saat 13.10 sıralarında Ege Denizi’nden Çanakkale Boğazı'na giriş yaptı. Saat 15.00 sıralarında boğazın en dar yeri olan Kilitbahir önlerinden geçen gemiye güvenlik açısından “Kurtarma 1” ve “Kurtarma 3” isimli römorkörler refakat etti.

Boğazlar Tüzüğü’ne göre 300 metre uzunluğundan fazla olan gemilerin geçişinde güvenlik açısından boğazın tek taraflı olarak deniz trafiğine kapatıldığını belirten yetkililer boğazın saat 17.00 sıralarında yeniden açılacağını söyledi.

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
husamettin canbilen
07 Ocak 2011 Cuma 15:54
Alıştıra alıştıra sonunda 500 metrelik tankeri sokarlar mı acaba?
Dev konteyner gemileri önce 300 metrelik gemi geçişine müsade edilmediği için belgeler üzerinde rakamlarla oynamak kaydıyla 1 gunde 299,9 metre yapılıp geçirildi. sonra bakıldı ki 300 metre ve üstü yalnızca 2 romorkör alınarak geçebiliyor öyleyse rakamlarla oyanmadan 332 metrelik gemi sadece 1 saatlik eskort ile geçiş yapıyor.Buraya kadar herşey güzel ama benim aklıma takılan şey: Bu gemilere neden önce 300 metre şartı getirildi? 300 metre üzerindeki tankerden ne farkı var? bence fark yok gibi.Zira bu dev konteyner gemisinin yakıt tankı 7000 yedi bin ton dur. Taşıdığı kimyasal madde dolu konteynerlerle birlikte ölümcül bir karışım oluşturuyorlar.Bu açıdan bakıldığında dev tankerler ile aralarında risk ve gemi büyüklüğü açısından fark gözükmüyor gibi.
Yarın 400 metre boyunda tanker kapımıza dayanırsa ne gerekçe ile geçişine müsade etmiyeceğiz? 330metreyi geçiren 400 metreyide geçirir.Verin 2 eskort romorkör bende geçeyim diyebilir mi acaba? Kararlarınız objektif ve adil olmalıdır.Mantıklı açıklama bulmak zorundayız.Aman dikkat edelim sonra başımız ağrımasın.
Ayrıca bu gemi geçişinden dolayı bekliyen gemilerin zararını kim ödiyecek.Doğal gaz tankeri geçerken ülkenin enerji ihtiyacını gösterbilirsiniz ancak ticari bir geminin kendi cebine girecek daha fazla para için üçüncü şahıslar niye zarar etsin.
88.246.19.162
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim