• BIST 92.935
  • Altın 211,721
  • Dolar 5,2780
  • Euro 6,0228
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 9 °C
  • İzmir 15 °C
  • Antalya 17 °C
  • Muğla 10 °C
  • Çanakkale 11 °C

NYK'dan Uzakdoğu-Karadeniz hattı

NYK'dan Uzakdoğu-Karadeniz hattı
Türkiye acentalığını 1956 yılından beri Catoni Deniz İşleri A.Ş.’nin yaptığı NYK Line’a ait post panamax sınıfı NYK Leo konteyner gemisi, İstanbul Boğazı’ndan geçebilen en boylu gemiler arasında.

Türkiye acentalığını 1956 yılından beri Catoni Deniz İşleri A.Ş.’nin yaptığı NYK Line’a ait post panamax sınıfı NYK Leo konteyner gemisi, İstanbul Boğazı’ndan geçebilen en boylu gemiler arasında.

Ambarlı Limanlar bölgesinde hizmet veren Mardaş terminali, bölgenin gelişen ticaret hacmine bağlı olarak Uzakdoğu ile Karadeniz arasında konteyner taşımacılığı yapan post panamax sınıfı bir konteyner gemisinidaha başarılı ve hızlı bir operasyon ile ağırladı. Uluslararası taşımacılık sektörünün önde gelen kuruluşlarından NYK Line’ın servise koyduğu 299,85 metrelik NYK Leo gemisi, 8 Mart Cuma günü İstanbul’a vardı. Türkiye yük ve liman acentalığını Catoni’nin yaptığı NYK Leo gemisi, NYK Line’ınKaradeniz limanları ve Türkiye'nin büyüyen ekonomik potansiyeline verdiğiönemin bir göstergesi olarak değerlendiriliyor.

NYK Leo, 300 metreden yalnızca 15 cm kısa uzunluğuyla, Boğazlar Tüzüğü’nde yeralan 300 metre ve üzeri gemilere uygulanan geçiş kısıtlamalarına maruz kalmadan İstanbul Boğazı’ndan geçebilen birkaç gemiden birisi. Geminin İstanbul’a ilk gelişi anısına, gemide düzenlenen kokteyl ile kaptana Catoni / NYK Line ve Mardaş yetkililerince plaketler verildi.

Asya-Avrupa arasında çalışan gemilerin oluşturduğu ve içinde NYK’nın da yer aldığı “G6 Gemi İttifakı’nın (G6 Alliance) İstanbul Boğazı’ndan bugüne kadar geçen en boylu gemisi olan 6160 TEU kapasiteli NYK Leo, 72.201 gros ton ağırlığında ve azami hızı 24,35 knots.

Geminin rotası şöyle:

Ningbo, Şangay,Shekou, Hong Kong, Singapur, Port Said, Ashdod, İstanbul, Köstence, Odessa. Odessa’dan sonra ihracat yüklerini almaküzere yeniden İstanbul’a uğrayan gemi, Asya limanlarına hareket edecek.

Ambarlı Tesisleri ve Mardaş Limanı

MardaşLimanı, Türkiye'nin en büyük liman işletmesi konumunda olan Ambarlı limantesislerinde yer alan başlıca konteyner terminallerinden biri. Liman, 200 bin metrekare gümrüklü saha ve 197 bin metrekare konteyner istif sahası kapasitesine sahip. Gümrüksüz depolama için de 130 bin metrekarelik bir alanmevcut. Yılda 2,7 milyon TEU elleçleyen Ambarlı liman tesisleri, dünyanın 48’inci büyük limanı konumunda.

CatoniDeniz İşleri A.Ş.

Uluslararası deniz taşımacılık ve lojstik sektörünün önde gelen kuruluşlarından NYK Line’ın Türkiye acenteliğini yapan Catoni, Türkiye’nin en köklü dördüncü şirketi. 1846yılında kurulan firma, taşımacılık ve lojistik alanlarında faaliyetlerini sürdürüyor. İstanbul merkez ofisinin yanı sıra Türkiye’de İzmir, Mersin veİskenderun ofisleriyle, aynı zamanda Bulgaristan, Romanya, Gürcistan ve KuzeyIrak’ta da kendi ofisleriyle müşterilerine hizmet veren Catoni Deniz İşleri A.Ş.’nin en önemli özelliklerinden biri, hizmet çeşitliliği. Dünya çapında öndegelen iki büyük armatörü konteyner pazarında temsil eden Catoni, ayrıca Ro-Ro, tanker ve breakbulk gemilere de acentelik ve lojistik hizmetler sunuyor.

nyk_leo_plaket.jpg

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim