• BIST 93.434
  • Antalya 16 °C
  • Muğla 8 °C
  • Çanakkale 11 °C

Okyanus çözeltisinden süper antibiyotik

ABD’li bilim insanları, Kaliforniya kıyılarında tespit ettikleri bir mikroorganizmada şarbon ve süper virüslere karşı dirençli yeni bir antibiyotik keşfetti.

ABD’nin Kaliforniya eyaleti kıyılarındaki okyanus çökeltisinde, tehlikeli virüslere karşı etkili olabilecek bir “süper antibiyotik” keşfetti.

Bilim insanlarının keşfettiği “antrasimisin” isimli bu yeni antibiyotiğin, hastane mikrobu diye de bilinen stafilokok auerus" ve kimyasal silahlarda da kullanılan şarbona karşı etkili olduğu ifade edildi.

Kaliforniya’da yapılan keşif tıp dünyasında büyük heyecan uyandırmış durumda. Bunun sebebi ise antibiyotiklere karşı dirençli virüslerin, tıp dünyası tarafından günümüzün en önemli tıbbi tehlikeleri arasında görülmesi.

Araştırma ekibinin başındaki isim William Fenical, “antrasimisin”in yeni ve benzersiz bir kimyasal yapıya sahip olduğunu, dolayısıyla deniz bakterilerinin tıp dünyası için yepyeni olanaklar sağlayacağı konusundaki görüşün kuvvetlendiğini ifade etti.

Yapılan keşfin önemine dikkat çeken Alman bilim dergisi Angewandte Chemie, bu sayede yeni sınıf bir çok antibiyotiğin üretilebileceğinin altını çizdi.

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.