• BIST 97.988
  • Altın 242,791
  • Dolar 6,2610
  • Euro 7,3524
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 15 °C
  • İzmir 20 °C
  • Antalya 21 °C
  • Muğla 20 °C
  • Çanakkale 17 °C

Oral Erdoğan: Koster filosu yenileniyor

Oral Erdoğan: Koster filosu yenileniyor
DTO Ocak ayı Meclis toplantısında konuşan Oral Erdoğan’da koster filosu yenileme projesinde son dönemde ciddi gelişmeler olduğunu söyledi.

IMEAK Deniz Ticaret Odası'nın 2013 yılının ilk Olağan Meclis Toplantısı geniş bir katılımla gerçekleştirildi. Koster filosunun yenilenmesini isteyen TOBB Denizcilik Meclisi Başkanı Erol Yücel’in ardından kürsüye gelen, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakan Danışmanı Prof. Dr. Oral Erdoğan’da koster filosu yenileme projesinde son dönemde ciddi gelişmeler olduğunu söyledi.

Toplantıya katılanlara  5 tane bilgi aktararak başlayan Oral Erdoğan ilk sıraya koster filosunu koydu. “Koster filosunun yenilenmesi hususunda çok ciddi projeler yapıldı ve tamamlandı. Bu konuda son söz artık Başbakanda” diyen Erdoğan bu konuyla ilgili olarak Hollanda ile Türkiye arasındaki çalışmalarda sona gelindiğini iki ülkenin başbakanlarının bu konuda önemli değerlendirmelerde bulundukları söyledi. Oral Erdoğan şöyle konuştu:

Hollanda devletinin ve bankalarının finansmanı ile Türk bankalarının aracılığı ile Türkiye’deki koster  yapımcılarına destek verilecek, ancak bu konuda Türkiye tarafının desteği de bekleniyor.Fakat bu konuyla ilgili yapılması gerekenlerden biri de Türkiye'yi kredi garanti yatırım fonuna dahil etmektir.
Konuşmasına tersanelerde 2023 yılı için 10 milyar dolar olarak belirlenen hedefi gerçekçi bulmadığını söyleyerek devam eden Oral Erdoğan Oral, “ Şuan ki verilere göre 2017 yılına kadar Türkiye’nin ana sınıf gemilerde talep alma olasılığı yoka yakındır. 2017’den sonra bir patlama olacaksa bunu da o zamana kadar tersanelerimiz ayakta kalabilirse konuşuruz” dedi.

TOBB Denizcilik Meclisi Başkanı Erol Yücel’in belirttiği dış ticaret oranlarının ihracatta 500 milyar dolar, ithalatın 850 milyar dolar olması durumunda ortaya çıkacak cari açığın ciddi sorun yaratacağının altını çizen Oral, “2023 yılında 500 milyar dolar ihracat yapacak olan Türkiye gidip de  850 milyar dolar ithalat yaparsa battı demektir. Kurguda yanlışlık vardır.Türkiye’nin 2012 de yaşadığı sıkıntı cari açığı nasıl daraltırız diyedir. Türkiye’nin taşıyacağı potansiyel yük tutarı büyük ihtimalle 1 trilyon doların üzerinde olacaktır 2023 te.Bunun 580den fazlası denizde taşınırsa şuan ki cari açığın içinde de önemli bir kısmı navlundan veya gemi kiralama bedelinden kaynaklanıyor ödemeler dengesinde görünmeyen yurt içi taşımacılığı vardır haliyle navlun hesaplarını yanlış yorumlamış oluruz” diye konuştu.
Oral konuşmasında sıraladığı konulardan dördüncüsünü sektörel basına ayırdı ve denizcilik sektöründeki gazetecileri eleştirerek sitem etti.

Son olarak Dünya Denizcilik Üniversitesi (WMU) tarafından Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’a fahri doktora ve en başarılı mezun ödülünün verilmesinden duyduğu mutluluğu dile getirdi ve  “Binali Yıldırım adına bende onur duydum. Dünya Denizcilik Üniversitesi’nden mezun olan bu yıl 2 öğrenci vardı ve Dünya Denizcilik Üniversitesi’nde 1 tane Türk öğretmen var böyle bir ortamda Türkiye’den bir bakana fahri doktora ve en başarılı öğrenci ödülünü vermeleri bizi orda onurlandırdı” dedi.

Oral Erdoğan dünya para politikası dünyadaki bu konudaki gelişmeleri dinlecicilerle paylaştı. Oral, “Amerika’nın faiz politikasının oynaklığıyla dünyanın şu an yaşadığı oynaklık çok iç içedir.  Avrupa da krizden çıktı diyebilirim. Dünya ticareti krizden sonra da artmaya devam ediyor. Ama denizcilik zorda.Ton ve mil olarak bakıldığında deniz taşımacılığı da artıyor. Dünya deniz taşımacılığı 45 milton mil tona ulaşmış.Dökme yük dip seviyede, tanker ortalarda ama beklenen seviyenin altında, kuru yük de dip seviyelerde seyrediyor. Bunun başlıca kaynağı dünyadaki gemi inşa oranı hızla büyürken talebin buna cevap veremez durumda olmasıdır. 2017 -2018 e kadar gemi taleplerinin rahatlıkla karşılanacağı yönünde bilgiler var, bu gemi ve navlun fiyatlarının da aşırı yükselmeyeceğini gösteriyor” diye konuştu.

Deniz Haber Ajansı - Tarkan BİRİCİK- Hüma SİPAHİOĞLU

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
ahmet düztaban
14 Ocak 2013 Pazartesi 21:36
PALAVRA PALAVRA PALAVRA
DTO daki tüm toplantılarda hep kara tablo çizen sayın hocamız şimdi güzel müjdeler veriyor. Bunun sebebi yaklaşan seçimmi? Kosterlerimiz 2005 yılında zaten yenilenmeye başlamıştı çok armatörümüz yeni gemiler yapmıştı o yapılan gemilar şimdi nerde soran var mı? Ya azeri mafyasında ya yakıtçıda,yada herhangi bir limanda icradan satılacağı günü bekliyor. Önce elimizdeki bu malları kurtaralım sonra diğerlerini düşünürüz. Milleti aptal yerine koymayalım. Ha o gemileri yapan armatörler ne yapıyor dersiniz. Çoğu kiraya taşınıp emekli maaşlarıyla karınlarını doyurmaya çalışıyorlar.
78.176.103.5
Müh.Kaptan Refik Akdoğan
14 Ocak 2013 Pazartesi 10:58
Koster filomuz
Çok şükür, Denizcilik Bakanlığı bakan danışmanı ki bence resmi bir ağızdır, Sayın Oral Erogan'ın koster filomuzun yenileneceği konusunda güzel bir haber vermesi son nefesimiz verirken bize can suyu olmuştur. Finans kaynağı ister Hollanda isterse Almanya olsun hepsi iyidir. Önemli olan zaman. Bu türlü projeleri devlet yürütürken çarklar çok yavaş döner. Beklerken inşallah canımız çıkmaz. Bekliyoruz bakalım tersanelerimizde bu gemilerin inişaatı ne zaman başlayacak? Sabreden derviş... www.refikakdogan.com
46.196.154.250
vatandaş
12 Ocak 2013 Cumartesi 15:44
koster yenileme
Oral Eroganın hükümeti bağlayıcı konuşmaları hangi sıfatla yaptığını anlayamadık. Bakan Yardımcısı olduda kimsenin haberimi yok? Ve neden Hollanda? Koster ekipmanın ne kadarı yerli sanayiden karşılanacak? Konuşurken bunlardan neden hiç bahsetmiyor acaba.....
94.54.38.115
cengiz kapt.
12 Ocak 2013 Cumartesi 00:55
gerçek bir filoya kavuşmak
Sayın Değerli Hocam,değerli dostum,
Bu koster konusu ülkemizin kanayan yarası kimse bu konuda şimdiye kadar gerçek anlamda bişey yapmadı veya yapamadı.umuyorum bu finans konusunda çalışılan ülkeler bu işin gerçekten ataları bu arada Almanları da bu konunun dışında tutamayız.fazla uzağa gitmeye gerek yok,CAPTAIN OWNERS PROJECT hollanda ve almanların kurdukları vede ülkelerine onaylatıp finansman şartları arasına gemiyi işleten ve de birfiil xx yıl denizde çalışmış halen çalışmakta olan kaptan ve de baş mühendislere de uzun vadeli,bankanın full managementi altında kredilendirme modeli uygulanırsa gerçek,emeğe dayalı,uzun soluklu,istikrarlı navlun trendine uyumlu bir stratejıye geçilebilir.gerçek anlamda mesleğin kobileri,küçük esnafları oluşur.yoksa geçmişte olduğu gibi bu kredi ve teşvikler belirli kişi ve aileler arasında paylaşılır.camiamıza hayırlı olsun.inşallah doğru projeler zorunlu kılınır.saygılarımla
78.101.2.239
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim