• BIST 93.034
  • Altın 188,760
  • Dolar 4,8201
  • Euro 5,5967
  • İstanbul 28 °C
  • Ankara 29 °C
  • İzmir 31 °C
  • Antalya 30 °C
  • Muğla 31 °C
  • Çanakkale 29 °C

Pire Limanı Cosco ile parlamaya başladı

Pire Limanı Cosco ile parlamaya başladı
Cosco iki yıl önce, 500 milyon avro karşılığında hızlıca yapılan bir kiralama kontratıyla Pire Limanı’nın yarısını kiraladı ve Cosco’nun kiralamasının ardından limanda hareketlilik başladı.

Yunanistan’ın en önemli limanlarından biri kabul edilen Pire Limanı Cosco Pasific’e kiralanmadan iki yıl önce şu an işlediğinin üç katı hacminde kargo işliyordu.

Cosco iki yıl önce,  500 milyon avro karşılığında hızlıca yapılan bir kiralama kontratıyla Pire Limanı’nın yarısını kiraladı ve Cosco’nun kiralamasının ardından limanda hareketlilik başladı.

Ancak Pire limanının kiralanmayan ve Yunan hükümetin kontrolünde olan diğer yarısı, yüksek maaşlar ve kemikleşmiş liman kuralları nedeniyle Cosco Pasific’in gerisinde kaldı.

“Burada herkes  çalışmanız gerektiğini bilir” diyen terminal yöneticisi Fu Cheng Qiu, limanın Cosco tarafından işletilen kısmının  yeni müşteriler çektiğini ve yüksek hacimli trafiği ve büyük gemiler ile buluştuğunu söyledi.
International Herald Tribune’de yayınlanan bir rapora göre, “Yunan hükümeti limanın mal varlığını giderek artan borçları ödemek için satarken, limanın geri kalan kısmını da Çin’e kiralamayı hatta satmayı düşünebilir. Ancak Cosco örneği ele alınırsa, el değiştirilmesi durumunda, çalışma ücretlerinin ve iş koruma kurallarının sert bir şekilde düşeceği göz önüne alınmalı. Böyle bir durumun gerçekleşmesi durumunda birçok Yunan böyle bir el değiştirmeyi istemeyecektir” diye belirtti.

Boston Danışmanlık grubu Müdürü Vassilis Antoniades, Pire limanının diğer yarısının da elden çıkarılmasıyla ilgili olarak  “Sendikalar uzun zamandır keyfini sürdüğü korumaların elden gitmemesi için çalışacak. Ancak Cosco Yatırımı bize bir şey gösterdiyse o da özel idare altında Yunan şirketler küresel olarak rekabetçi bir hal alabilir” dedi.

Cosco Termianal Yöneticisi Kaptan FU, “Çinliler çalışarak para kazanmayı ister, ancak Avrupalılar daha rahat bir yaşam biçimi istiyorlar. İyi bir yaşam, daha çok tatil ve daha az iş istiyorlar ve daha kötüsü paralarını henüz kazanmadan harcadılar. Bu nedenle şu anda Avrupa borç içerisinde” dedi.
Bir avuç kadar Çinli yöneticiden başka, bütün gücünü Yunanistan’dan alan liman, yaklaşık bin kadar Yunanlı işçiye ekmek kapısı oldu, buna karşın limanın Yunan kısmı yalnızca 800 kişiye iş veriyor.

Limanın Cosco kısmında, kargo trafiği bir önceki yıla nazaran iki katından fazla artarak 1,05 milyon konteynere ulaştı. Ancak her şeye rağmen kar marjini hala jilet inceliğinde bu durumun asıl sebebi ise Çin merkezli şirketin gelen paranın bütün bir kısmını limana yatırmaya devam etmesi.

Cosco limana 388 milyon dolardan fazla para harcayarak limanı önümüzdeki yıl 3,7 milyon konteyneri işleyebilecek hale getirmeye çalışıyor, şayet her şey planlandığı gibi giderse, bu yatırım Pire Limanını dünyanın en büyük 10 büyük limanlarından biri haline getirecek. Ek olarak işçiler ayrıca ikinci Cosco iskelesi için temel atmaya da başladılar.

Limanın hükümet kontrolünde ki kısmı Cosco tarafına kiralanmadan önce, serilerce grevlere maruz kaldı, grevler sonucunda modernleşmeye zorlanan liman, üçte birlik kısmını kargo işlemeye geri kalan üçte ikilik kısmını daha kârlı olan yolcu trafiğine ayırdı.

Deniz Haber Ajansı- Ahmet ÖZDÜZGÜN

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim