• BIST 94.682
  • Altın 222,791
  • Dolar 5,6803
  • Euro 6,5153
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 9 °C
  • İzmir 16 °C
  • Antalya 18 °C
  • Muğla 12 °C
  • Çanakkale 14 °C

Pontoon tekne üreticisi İMTES mevzuata yenildi

Pontoon tekne üreticisi İMTES mevzuata yenildi
Pontoon teknelerinin Türkiye’deki tek üreticisi İMTES, üretim ve Ar-Ge yaptığı 2 sene sonunda destek bulamadığı ve aynı ürünün ucuz ithalatı nedenleriyle kepenk kapatma kararı aldı.

Türkiye’nin tek yerli carettapontoon ve sharkpontoon markaları ile pontoon tekne üreticisi İMTES, üretimine ara veriyor. Mevzuatların yarattığı sorunlar, ve yeni çıkan yasaların getirdiği tedirginlikle birlikte finans kaynaklarına erişimde yaşadığı sıkıntılar nedeni ile Türkiye’nin tek yerli pontoon tekne üreticisi İMTES kapanıyor.

Türkiye’nin tek yerli pontoon tekne üreticisi İMTES İmalat Teknolojisi San. ve Tic. Ltd. Şti, Şirket Müdürü Harun Reşit Pamuk, “Mevzuatlardaki sorunların, yasalardan kaynaklanan sıkıntıların had safhaya geldiğini belirterek, üretimi durdurma kararını aldıklarını, bu süreç içerisinde ürün veya ürünlere yönelik herhangi bir destek veya teşvik kullanmadığımız gibi yeni bir ürün olması nedeni ile, faydalı model ve yapılan marka tescilleri ile tanıtım için iki sene içerisinde ciddi hatırı sayılır kaynak harcadık. Bu mevzuatların düzeltilmesi durumunda ilerde tekrar devam etmeyi düşüneceklerini” söyledi. 

Başkent OSB’de 4 bin 500 metrekarelik fabrikasında faaliyet gösteren İMTES, yüzde 100 yerli pontoon tekne üretiyor ve bunun için yan sanayii ile de  paylaşım içinde sektörün yenilikçi gelişimlerine destek veriyor. Pontoon teknelerin üretim sürecini anlatan Şirket Müdürü Harun Reşit Pamuk, 2023 yılı hedefi söylemlerine inandıklarını veTürkiye’de üretilmeyen pontoon teknelerin üretimine başladıklarını, geçen süreç içerisinde teknelerde birçok yenilik yaptıklarını açıkladı.  
Pamuk, bunun dışında pontoon tekneler niş bir ürün olmanın yanısıra ara ürünleride satılabilir ürünlerdir ve bu ürünlerin üretiminde yan sanayininde kullanılması nedeniyle farklı sektörlerinde pay almasına ve gelişimine katkı sağladıklarını belirterek  teknelerin  iç sularda su kültürünün geliştirilmesine katkı sağlayacak güvenli ve fonksiyonel olması nedeni ile çok uygun bir ürün olduğunun da altını çizdi.

“Dalyan’da mazot akıntısı, kokusu ve gürültü kirliliği olmayacak”

Dalyan ve Ağva gibi çevre faktörünün çok hassas olduğu bölgelerde, barajlar, göller ve kıyılarımızda iç sularda su kültürünün ve turizmin gelişmesine katkıda bulunacak yegane güvenli ürünler olduğunu belirten Pamuk, güneş enerjisi ile yürüyen elektrikli teknelerin argesini ve denemelerini de sonuçlandırıp proje haline getirdiklerini söyledi. Pamuk sözlerini şöyle sürdürdü: “ Devlet kazanacak, yöre halkı kazanacak, en önemlisi çevre hiç bir zarar görmeyeceği gibi çok süratli bir şekilde kendisini onarma ve güzelleşme fırsatı bulacaktı. Fakat bunu kimseye anlatamadık.”

“Satışlarımızın yarısı yurtdışına”

Üretim süreci boyunca birçok sıkıntı yaşadıklarını dile getiren Pamuk, “Gerek mevzuatlardaki sorunlar, gerek yasaların bize verdiği tedirginlik had safhaya ulaştı. Baktığımızda, sattığımız teknelerin yarı yarıya yakın kısmı satış çalışması yapmadığımız halde yurt dışına satılmıştır. Bu teknelerin en çok satıldığı Körfez ülkeleri ve Baltık ülkeleri ile ilgili bir çalışma henüz yapılmadı"diye konuştu. 

“İthalatçıyla fiyat yarıştırmak mümkün değil”

Mevzuattaki zorluklardan bahseden Pamuk, ayrıca ithal ürünlerle ithalatçıyla fiyat yarıştırmanın mümkün olmadığını söyledi. Bu ürünler dünya da yeni tanınmaktadır, Her yıl hızlı büyüyen bir pazara sahiptir. Ülke ekonomisine katkı sağlayacak, en azından yakın coğrafyamızda marka olabileceğimiz niş bir üründür. “Mevzuatlar  maliyet artırıcı yeni yasalar büyük riskler yüklenmemize neden olmaktadır, Tüm teşvikleri haketmemize rağmen herhangi bir teşvik almadan ilerlediğimiz yolda finans kaynaklarına erişimde de çok zorlanıyoruz. Böyle kısıtlı imkanlarla yol almaya çalışırken motivasyonumuzu kırıcı bir çok olay yaşıyoruz." Diyen Pamuk,  şöyle devam etti; "devletin iyi niyetle bir taraftan danışmanlar vasıtasıyla ciddi teşvikler verdiğini de gözlemliyoruz.

Pontoon tekne nedir?

Dünya da yeni tanınmaya başlayan ve sadece Amerika ve kanada da üretilen yeni konsept çok amaçlı teknelerdir.Tamamen geri dönüşümlü malzemelerden üretilen ve batmayan pontoon tekneler, güneş enerjisiyle, rüzgar enerjisiyle ve motor gücüyle çalışabiliyor. Az yakıt kullanımı özelliğiyle öne çıkan ponton tekneler, her türlü amaç için dizayn edilebiliyor olması, örneğin işlevselliği değişmeyen ama daha uygun fiyatlarla itfaiye, ambulans, temizlik ve iş tekneleri yapılabildiği gibi turizm amaçlı gezi ve balıkçı tekneleri de yapılabilmektedir. İmalatı, kullanımı ve bakımları sırasında da hiç bir çevresel zararı yoktur. Fakat mevzuat gereği limanlarda sürat teknesi olarak kaydedildiği için de talep görmesine rağmen ticari turizm faaliyetlerinde kullanılamıyor.

Amerika da pontoon teknelerin sayısı bugün itibarı ile bu boyutta ki tekneler içinde yüzde 30 u geçmiş ve 50 civarında üretici firmanın yıllık üretim sayıları 80.000 adetlere ulaşmıştır. Bu yıl itibari ile dünya da 4 milyar dolarlık bir pazara sahip olmakla beraber hızla büyümektedir.

Deniz Haber Ajansı

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Harun reşit pamuk
10 Mart 2016 Perşembe 15:20
15:20
İmtes imalatın " pontoon teknereticisi imtes ithalata yenildi"yazısını kaldırabilirmisiniz. Bu haber artı zarar bermeye başladı.
Teşekkürler
Harun Reşit Pamuk
05323229437
78.187.167.115
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim