• BIST 95.852
  • Altın 190,521
  • Dolar 4,6669
  • Euro 5,4353
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 26 °C
  • İzmir 26 °C
  • Antalya 28 °C
  • Muğla 28 °C
  • Çanakkale 24 °C

Suat Aka: 71 tersane bir Hyundai etmiyor

Suat Aka: 71 tersane bir Hyundai etmiyor
GİSBİR Mali Genel Kurulu’nda konuşan Müsteşar Yardımcısı Suat Hayri Aka, Türkiye denizcilik sektörünün muazzam geliştiğini söyledi ve hatırlattı: “71 tersanemizin toplam alanını birleştirsek bir Hyundai etmiyor."

Suat Hayri Aka: 71 Türk tersanesinin toplam alanı, yarım Hyundai etmiyor!

Türkiye Gemi İnşa Sanayicileri Birliği Olağan Mali Genel Kurulu’nda konuşan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Suat Hayri Aka, Türkiye denizcilik sektörünün muazzam geliştiğini söyledi ve hatırlattı: “Ama 71 tersanemizin toplam alanını birleştirsek bir Hyundai etmiyor. Yani yapılması gereken çok şey var” dedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Suat Hayri Aka, Türkiye Gemi İnşa Sanayicileri Birliği (GİSBİR) Mali Genel Kurulu Toplantısı’na katılarak denizcilik sektörü ile ilgili açıklamalar da bulundu. Aka, dünyada belli ülkelerin denizcilik sektörünü tekel altına aldığını belirterek “Biz denizcilik sektöründe büyük aşama kaydettik. 71 tersane, 480’in üzerinde tekne imal yeri , 30’dan fazla yüzer havuz ve 3.6 milyon DWT’luk gemi inşa kapasitemiz ile muazzam bir gelişme gösterdik. Fakat dünyada üç ülke var. Bunlar gemi inşa sanayinin yüzde seksenini sahiplenmiş durumda. Türkiye’deki  71 tersane alanını birleştirsek dahi Hyundai Tersanesinin yarısı kadar etmiyor” dedi.

Bu büyük denizci ülkelerle rekabet etmenin yolunun eksiklikleri gidermek olduğunu ifade eden Aka şöyle devam etti :”Bu konuda yapılacak çok şey var. Öncelikle insan kalitemizi arttırmalıyız. Malzeme kalitemizi arttırmalıyız. Teknolojiyi daha doğru ve etkin kullanmalıyız. Markalaşmaya önem verilmesi lazım. Kriz dönemlerinde risk yönetimi ile ilgili altyapı sistemi oluşturmalı, Proje ve dizayn kapasitemizi arttırmalı yeni finansman modelleri oluşturmalıyız. Bu konuda yapılacak çok şey var.”

Ayrıca sektörün farklı yatırımlara yönelmesi gerektiğine de değinen Müsteşar Yardımcısı Aka şöyle konuştu: “Herkesten farklı şeyler yapmaya çalışmalıyız. Offshore teknolojilerine, petrol platformlarında farklı tipte deniz araçlarına da yönelebiliriz. Yine konsolidasyon gibi sistemlerle güçlerimizi birleştirebiliriz.” Ayrıca Türk denizciliğinin yeni pazarlara yönelmesinin de denizcilik sektörünün gelişmesinde faydalı olacağını kaydeden Aka, Afrika ve Kuzey ülkelerinin ciddi pazar vaat ettiğini dile getirdi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Müsteşar Yardımcısı Suat Hayri Aka, son olarak Türkiye’de denizcilik sektörüne devlet tarafından büyük destek verildiğini kaydetti. Kendisinin de yıllardan beri denizcilik sektörünün içinde olduğunu dile getiren Aka, “Ben elimde olsa tüm imkanları denizlik sektöründe kullanırım. Mesela ecrimisil kanunu biz ve özel sektörün iyi bir iş birliğinin sonucu. Bize sektörün bu noktada nasıl etkilendiğini aktardınız. Biz de sorunun çözümü için elimizden geleni yaptık. Dünyada krizin etkisini azaltacağı biliniyor. Bu noktada denizcilerimizin teknolojik alt yapılarını geliştirmesi elbette şart. Bu nedenle kırk yaşını geçmiş gemileri revize etmek. Filomuzu yenilemek de elzem hale geldi” ifadelerini kullandı.

gisbir_4.20130528225309.jpg

Haber ve Fotoğraflar: Tarkan Biricik - Cevat Zorba / Deniz Haber Ajansı

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Fatih YILMAZ
08 Haziran 2013 Cumartesi 18:46
Görüşlerimizde istikrar ve istikamet sahibiyiz
Saygıdeğer okuyucular, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Sayın Suat Hayri Aka\'nın Türkiye\'deki tersanelerin ölçek problemini işaret ettiği tespitlerinin, 2008 yılından beri kaleme aldığımız çeşitli makalelerimizde (Türk Gemi İnşa Sanayii İçin Krizi Fırsata Dönüştürme Stratejileri vs.) ve Denizcilik ve Gemi İnşa Sektörü adlı kitabımızda ifade ettiğimiz görüşlerimiz ile uygunluk sağladığını gördüğümüz için haberle ilgili görüşümüzü, katkılarımızı ifade ettik. Bunun dışında özel bir amacımız olmamıştır. Bizi tanıyanlar, kişiye göre konuşmayacağımızı ve inandığımız, düşündüğümüz neyse onu söylediğimizi iyi bilirler. Zaten Sayın Müsteşarımızın da bizden gelecek herhangi bir övgüye ihtiyacı yoktur. Bunun dışında, kem söz sahibine aittir. Bu arada dileyen arkadaşlarımız eğer bana fatih.yilmaz08@mynet.com adresinden ulaşırlarsa, Türkiye\'deki tersanelerin ölçek problemi hakkındaki görüşlerimin de yer aldığı kitabımı hediye etmekten mutluluk duyarım. Tüm okuyuculara selam ve saygılarımı sunarım. Gemi İnşa Müh. Fatih YILMAZ.
141.196.127.120
Mehmet Akif HOSANLI
05 Haziran 2013 Çarşamba 14:14
Cevher YILDIRIM'a
Cevher Bey, ben Fatih YILMAZ kardeşimle Denizcilik Müsteşarlığı döneminde 2 sene birlikte çalışma imkanına sahip oldum. Fatih YILMAZ, düşüncelerin, fikirlerin kimden çıktığına bakmayan, sadece fikirleri, düşünceleri irdeleyen ve yanlış bir fikri babası dahi söylese itirazını dile getirmekten kaçınmayacak karakterde bir insandır. Şuan da belki sizin etrafınızda rüzgara göre yönünü belirleyen insanlar olabilir, ancak Fatih YILMAZ böyle birisi değildir. Fatih YILMAZ'ın Denizcilik ve Gemi İnşa Sektörü üzerine yazmış olduğu kitabından da Fatih YILMAZ'ın düşüncelerinin 2004 yılından bugüne kadar aynı paralellikte oloduğunu görebilirsiniz. Fatih YILMAZ kişilerin eninde sonunda bu dünyadan göçeceğine ve vatana millete hayırlı, yararlı fikirlerin baki kalacağına inanan, bu nedenle kimseye hoş görünmenin peşinde olmayan dosdoğru bir insandır. Keşke devlet kademelerinde memurundan üst yöneticilerine kadar fikirlerinin esiri olan, insanların esiri olmayan çalışanlar bulunsa.
78.188.240.207
Reis07
03 Haziran 2013 Pazartesi 20:56
üstadım...
Sayın Refik Akdoğan üstadım, yazımı dikkatli okur iseniz, ne denli ince bir düşünce ile yazıldığını göreceksiniz, tek tersane tek gemi demiyorum, işçi çıkarılsın demiyorum, tek elden yönetilsinler diyorum,71 tersanede aynı anda 71 gemi üretebiliyor isek, yine üretelim ama böyle bölük pörçük değil, daha iyi, daha profesyonel, daha ileri görüşlü, demem o dur, tek tersanemiz olsun tek gemi üretelim diye bir düşünce zaten akla aykırıdır.Pendik tersanesinde yerli gemiler de üretebiliriz yerli motorlarda, yapılması gereken tek şey, denizcilik örfümüzü kaybetmeden,zihniyetimizi, bakış açımızı değiştirmektir.saygılar
5.46.114.134
T.C. Müh. Kaptan Refik Akdoğan
03 Haziran 2013 Pazartesi 11:43
Tersanelerimiz.
Diyelim ki hepsi birleşti bir tersane oldu. Bu tersane sipariş alırsa yılda 250 bin dwt'luk bir gemi yapsa, yılda bir gemi inşa etmiş oluruz. Küçük gemilere de ihtiyaç var. 71 tersane 71 gemi inşa etmiş olur. Bir zamanlar Dünya gemi inşa klasmanında Dünya beşincisi olduğumuz söyleniyordu. Krizde bu bir tersane hiç gemi siparişi alamayınca Türkiye hiç gemi inşa etmemiş olur. Krizde bile tersanelerimiz küçük gemi siparişleri alarak iyi kötü yaşamlarını sürdürmeyi başarıyorlar. Gemiler inşa ederek ihraç ediyorlar. İyi ki bir değil 71 tersanemiz varmış. Konuşurken biraz düşünsek iyi olur. Ayrıca 175 bin dwt gemi inşa edebilecek tersanemiz(Pendik) de var.Boş duruyor.Ayrıca 71 tersanemiz bir Hundai etmiyor derken manen bizi nasıl küçülteceğini,yıpratacağını da unutmamak lazım. Devlet adamları konuşurken çok dikkatli olmalıdırlar. Allah selamet versin. www.refikakdoganm.com
24.133.110.255
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim