• BIST 88.735
  • Altın 229,442
  • Dolar 6,0368
  • Euro 6,8881
  • İstanbul 26 °C
  • Ankara 24 °C
  • İzmir 29 °C
  • Antalya 26 °C
  • Muğla 26 °C
  • Çanakkale 26 °C

TDİ.A.Ş ile KEGKİ Birleşiyor

TDİ.A.Ş ile KEGKİ Birleşiyor
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye Denizcilik İşletmeleri'nin Özelleştirme İdaresi Başkanlığından çıkartılarak Ulaştırma Bakanlığına bağlanacağını söyledi.
TDİ. A.Ş İLE KEGKİ BİRLEŞİYORTürkiye Denizcilik İşletmeleri bünyesindeki Şehir hatları'nın İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne devredilmesi ve Karaköy Limanı'nın Galataport kompleksi içerisinde uluslararası kruvaziyer turizm limanı haline gelmesi için yapılan ihale ile birlikte Türkiye Denizcilik İşletmeleri'nin hareket kabiliyeti ve işlevi ortadan kalkmaya başlıyor.

Galataport'un devrinin gerçekleşmesinden sonra TDİ'nin elinde sadece kılavuzluk ve römorkör hizmetleri veren İstanbul Liman İşletme Müdürlüğü kalacak. Başbakanlık Denizcilik Müsteşarlığının VTS, kılavuzluk ve römorkör ayağını tek çatıda toplamak için yaptığı çalışmalar son noktaya geldi. Kılavuzluk ve Römorkör hizmetlerinin Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma İşletmeleri Genel Müdürlüğü'ne devredilmesi ile birlikte Türkiye Denizcilik İşletmelerinin kapısına kilit vurulması beklenirken, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye Denizcilik İşletmeleri'nin durumuna açıklık getirdi.

Galataport İhalesinin tamamlanması ile birlikte Türkiye Denizcilik İşletmeleri'nin özelleştirme kapsamından çıkarılarak Ulaştırma Bakanlığı'na bağlanacağını söyleyen Binali Yıldırım; 'Kılavuzluk, römorkör ve VTS sistemini bir çatı altında toplayarak Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma İşletmeleri'ne bağlayacağız. Bu noktada işlevi kalmayan Türkiye Denizcilik İşletmeleri'ni KEGKİ ile birleştirmeyi düşünüyoruz. Birleşme konusunda arkadaşlarımız bir çalışma yapıyor. İki kurumu bir çatı altında toplayacağız. Boğaz geçişlerindeki iki başlılığı ortadan kaldırarak yeniden yapılanmasını sağlayacağız' dedi.
TDİ A.Ş'nin Özelleştirme Süreci1993 yılında Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'na bağlanan Türkiye Denizcilik İşletmeleri, iç ve dış sularda araba, yolcu beraberi yük ve araba taşıma işleri, kılavuzluk, römorkörcülük ve palamar işleri ile diğer liman hizmetleri yapıyordu. 1997 yılında Tekirdağ, Rize, Ordu, Sinop, Giresun ve Hopa Limanları, 1998 yılında Antalya Limanı 2000 yılında Marmaris ve Alanya Limanları 2003 yılında Çeşme, Kuşadası, Trabzon ve Dikili Limanları 30 yıl süre ile işletme hakkı devri yöntemi ile özelleştirildi.

14.5.2002 tarihi itibariyle Türkiye Gemi Sanayi A.Ş.'nin tüzel kişiliği sona erdirilerek, Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş. ile birleştirildi. Denizyolları İşletmesi bünyesindeki, M/F Samsun ve M/F Ankara feribotunun satışı için Denizciler Turizm ve Denizcilik A.Ş. ile 28.12.2004 tarihinde, M/S TDİ Karadeniz gemisinin satışı için Ortadoğu Nakliyat İnşaat Turizm İhracat Pazarlama A.Ş.ile 03.01.2005 tarihinde satış sözleşmesi imzalanarak mülkiyet satışı yapıldı.

Özelleştirme Yüksek Kurulu, kararı ile şirketin Şehir Hatları İşletmesi ve Denizyolları İşletmesi'ne ait İstanbul İli ve Marmara Denizindeki bazı hatlarda faaliyet gösterdiği yolcu ve araç taşıma hizmetlerinin, bu hizmetlerde kullanılan deniz vasıtalarının, bu hatlarda bulunan iskeleler ve Haliç Tersanesi'nin İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne devrine karar verildi. Bu çerçevede, TDİ ile Belediye arasında 15.03.2005 tarihinde devir protokolü imzalanarak, 31.03.2005 tarihinde de devir teslim işlemleri gerçekleştirildi.

İstanbul Salıpazarı mevkiinde bulunan ve yük limanı olarak kullanılmak üzere inşa edilen Salıpazarı Liman tesislerinin 01.4.1996 tarihinden itibaren yük gemilerine kapatılıp yolcu ve turistik gemilerine tahsisi için uluslararası standartlarda yolcu limanı kompleksine dönüştürülmesi hususunda görevlendirilen Şirketin, Salıpazarı Kruvaziyer Liman Projesi'nin Yap-İşlet-Devret Modeli çerçevesinde gerçekleştirilebilmesini sağlamak amacıyla Yüksek Planlama Kurulu Kararı alındı. Söz konusu proje için hazırlanan imar planları Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından 30.09.2004 tarihinde onaylandı. Söz konusu mimari proje, İstanbul 1 Nolu Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu'nun 23.03.2005 tarih ve 510 no.lu Kararı ile uygun görülerek, Galataport Projesi'nin ihale süreci başlatılarak, 24.08 2005 tarihinde ihalesi yapıldı.
Kaynak:Recep Canpolat-Akşam GazetesiDenizHaber.Com
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim