• BIST 91.686
  • Altın 211,532
  • Dolar 5,3854
  • Euro 6,1343
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 9 °C
  • İzmir 19 °C
  • Antalya 14 °C
  • Muğla 13 °C
  • Çanakkale 13 °C

Tümamiral Kadir Sağdıç Uyardı

Tümamiral Kadir Sağdıç Uyardı
İstanbul Boğaz Komutanı Tümamiral Kadir Sağdıç, Deniz Trafik Düzeni yönetmeliğinin güvenlik ve artan petrol yüküne göre revize edilmesi gerektiğini söyledi.
BOĞAZ KOMUTANI UYARDIYıllık 145 milyon tona ulaşan Türk Boğazları’ndaki petrol trafiği Deniz Ticaret Odası’nda düzenlenen Limanlar ve Denizlerin Güvenliği, Kirliliğin Önlenmesi Semineri’nde ele alındı. Günlük 500 bin ton petrol ve tehlikeli atığın taşındığı İstanbul Boğazı’ndan geçen süper tanker sayısının 26’ya yükseldiğine dikkat çeken İstanbul Boğaz Komutanı Tümamiral Kadir Sağdıç, Deniz Trafik Düzeni Yönetmeliği’nin yeni güvenlik riskleri ve artan petrol yüküne göre yeniden revize edilmesi gerektiğini söyledi. “Türkiye boğazlar konusunda işini şansa bırakamaz” diyen Sağdıç 200 bin ton petrol taşıyan ve 8 mil hızla geçen bir süper tankeri hiçbir gücün durduramayacağını kaydetti. Olası bir çarpışma ya da kazanın bilançosunun sadece 50-70 bin ton petrolün denize sızmasıyla kalmayacağını 8–10 kilometrelik alanda patlama ve yangının etkisiyle yüz binlerce insanın ölümüne de neden olabileceğine dikkat çekti. Sağdıç, Türkiye’nin 1994 yılında çıkardığı ve 1998’de revize ettiği yönetmeliğin üstünden Amerika’da yaşanan 11 Eylül saldırıları ve Fransız gemisine yapılan terörist saldırıyı gibi tecrübelerin dikkate alınmasını gerektiğine işaret etti. “Türkiye bir takvim belirlemeli, örneğin 2006’da tüzüğün revize edilmesi gündeme alınıp boğazlarda yaşanabilecek tanker kazaları ve facialara yönelik önlemlerini artırmalı.” diyen Sağdıç, boğazlardan geçen gemilerin çift cidarlı (çift omurgalı) yapılması ve kılavuz kaptan alınmasının zorunlu hale getirilmesi, denizcilik sigortalarının denetlenmesi gibi yeni tedbirleri de içermesi gerektiğini kaydetti. Son dönemlerde İstanbul Boğazı ve çevresinde meydana gelen kazalarda gemilerin sigortasız olması gibi sorunlar yaşandığını hatırlatan Sağdıç, gemilerin yaşıyla orantılı sigorta kapsamı uygulamasına geçilmesi, böylece yaşlı gemilerin kaza risklerinin yeni bir sigorta havuzunda toplanması ve denetlenmesi gerektiğini anlattı. Sağdıç, Amerika Birleşik Devletleri’nin karasularından 200 mil açıkta bulunan her geminin sigorta karşılığını denetlediğini, benzer bir kontrol sisteminin Milli Reasürans şirketiyle birlikte boğazlar için de oluşturulması gerektiğini dile getirdi. Sağdıç ayrıca İstanbul Boğazı’nın kuzeyinden itibaren 4-5 noktada acil müdahale merkezleri oluşturulmasını önerdi.DenizHaber.Com 
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim