• BIST 95.852
  • Altın 189,011
  • Dolar 4,6622
  • Euro 5,4311
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 17 °C
  • İzmir 23 °C
  • Antalya 23 °C
  • Muğla 20 °C
  • Çanakkale 18 °C

Türk yatları 15 yıl önce ucuzdu, şimdi kaliteli

Türk yatları 15 yıl önce ucuzdu, şimdi kaliteli
Türkiye’nin süper ve mega yatlarda dünyada 3. sırada olduğunu belirten Tansu, “15 yıl önce ucuz diye tercih ediliyordu, şimdi kaliteli oldukları için” dedi

Türkiye’nin süper ve mega yatlarda dünyada 3. sırada olduğunu belirten Tansu, “15 yıl önce ucuz diye tercih ediliyordu, şimdi kaliteli oldukları için” dedi

ODTÜ mezunu endüstri tasarımcısı Rıza Tansu, 1996 yılında yat tasarımı yapmaya karar vererek Tansu Yachts şirketini kurdu. Yaptığı işi ‘kişiye özel yat tasarımı’ olarak tanımlayan Rıza Tansu, bugüne kadar 18 tekne tasarladıklarını ve yaptıklarını söyledi.

2.2 milyon Euro’dan başlıyor

Tansu Yachts’ın tasarladığı Barterder isimli yat, bu yıl Monaco’da yatçılık sektörünün Oscar’ı sayılan 2012 Showboats Design Awards’da en iyi iç tasarım dalında ‘Gold Neptün’ü aldı. Bartender’i Hollandalı bir yelken yarışçısı satın aldı ve yarışlarda ana gemi olarak kullanacak.

36.4 metre boyundaki Bartender’in fiyatının 9.1 milyon euro olduğunu söyleyen Rıza Tansu, aynı tasarımın 40 metre olan modelinin inşaatına başladıklarını da kaydetti. Tekne fiyatları hakkında da bilgi veren Tansu, 20 metre civarı tamamen özel tasarlanmış bir teknenin fiyatının 2.2 milyon euro’dan başladığını belirtti.

‘Fiyat avantajı var’

Şirket olarak, 2010’da Türkiye İhracatçılar Birliği’nin yat ihracatçılığı dalında 5’incilik ödülünü aldıklarını belirten Rıza Tansu, 2013 yılında ihracat hacimlerini 14 milyon euro’ya çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Tansu Yachts’ın 5’i tasarım, 30’u da Tuzla’daki tersanede olmak üzere toplam 35 çalışanı bulunuyor.

“Dünya pazarında Türk yatları 15 yıl önce ucuzluklarıyla meşhurdu. Şimdi ise kaliteli oldukları için tercih ediliyor” diyen Rıza Tansu, yine de 30 metre üzeri teknelerde fiyat avantajının hâlâ olduğuna dikkat çekti.

Türkiye’nin 2008 yılında dünyada ‘süper yat’ ve ‘mega yat’ olarak adlandırılan 30 ve 50 metre ve üzerinde 3’üncü sırada yer aldığını belirten Tansu, “Türkiye 30 metre üzeri çelik ve kompozit yatlarda dünyada kendine bir yer edindi. Yelkenli yatlarda Fransa, Mega yatlarda Almanya ve Hollanda, 25 metre civarı fiberglass motor yatlarda ise İtalya öne çıkıyor” diye konuştu.

‘Global kriz mega yat satışlarını etkilemedi’

Global krizin 50 metre ve üzerindeki ‘mega yat’ları pek etkilemediğini, 30 ile 50 metre arası ‘super yat’ları az etkiledigini belirten Rıza Tansu, “Krizden en fazla 25 metrenin altındaki yat siparişleri etkilendi” dedi. Tansu’ya göre, 25 metrenin altında tekne alacak kişiler kriz nedeniyle bütçelerinde kısıntıya gitti.

İstatistiklere göre, eskiden ilk kez tekne alacak kişilerin 7-8 metreden başlayarak zaman içinde büyük teknelere geçtiklerini ifade eden Tansu, “Günümüzde ilk tekne boyu 30 metreleri buluyor, artık insanlar ne istediğini baştan biliyor” dedi.

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim