• BIST 91.904
  • Altın 216,464
  • Dolar 5,3898
  • Euro 6,1348
  • İstanbul 6 °C
  • Ankara 5 °C
  • İzmir 12 °C
  • Antalya 17 °C
  • Muğla 7 °C
  • Çanakkale 10 °C

Type-E gemiler Asya - Avrupa için yapıldı

Type-E gemiler Asya - Avrupa için yapıldı
Dünyaca ünlü denizcilik danışmanlık firması Drewry’nin son raporuna göre, 18,000 TEU kapasiteli gemilerin seyre çıkmasıyla birlikte, terminal operatörleri büyük sorunlarla karşı karşıya kaldı.

Dünyaca ünlü denizcilik danışmanlık firması Drewry’nin son raporuna göre, 18,000 TEU kapasiteli gemilerin seyre çıkmasıyla birlikte, terminal operatörleri büyük sorunlarla karşı karşıya kaldı. Sorunlardan ilki dünyada 18,000 TEU kapasiteli dev gemileri ağarlayabilecek limanların sayısının son derece az olması. Büyük gemiler ve küçük limanlar sorununa bir de dev gemilerin gelmesiyle oluşan arz patlaması eklenince liman operatörlerini zor günler bekliyor.

Rapora göre, geçtiğimiz 20 yıl içerisinde “Dünyanın en büyük gemisi” ünvanını taşıyan gemilerin boyutları dört katına çıktı. Asya – Avrupa rotasında ise en büyük gemi kapasitesi son 10 yılda 2 katına çıktı ve Maersk, MSC ve CMA CGM üçlüsünün ortaklığı olan P3  ortaklığı gibi dev birlikteliklere yol açtı.

Rapora göre, konteyner limanı talepleri 2017 yılına kadar yüzde 5 büyüme gösterecek ya da 2012 yılında Çin limanlarının toplam arz oranı olan 186 milyon TEU kapasiteye ulaşacak.

4 yılda 186 milyon TEU, konteyner limanı işletmeciliğinin ne kadar büyük bir endüstri halini aldığının en büyük göstergesi. Bu durum çpoğu zaman görmekzden geliniyor çünkü coğrafik olarak dünyanın çevresinde 1,300 terminal arasında bölünmüş durumda.

Raporda, büyük gemilerin ikinci ticari alanlarla birleştirlmesinin planlanandan daha çok soruna neden olacağını bildirildi.”18,000 TEU kapasiteli canavar gemiler Asya – Avrupa hattı için özel olarak tasarlandı” dedi.

Drewry’nin liman ve terminal baş analisti Neil Davidson, konteyner terminal operatörlerini bir çok değişimin beklediğini ifade etti. Davidson: “Nakit paraya bağlı taşımacılık şirketlerinin hisselerini terminallere satması ile gerçekleşecek olan armatörlük değişimleri ve agresiv terminal alıcılarının genişleme fırsatlarını kovalamaları en büyük değişim başlatıcıları olacaktır” dedi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim