• BIST 97.988
  • Altın 242,791
  • Dolar 6,2605
  • Euro 7,3554
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 29 °C
  • İzmir 32 °C
  • Antalya 31 °C
  • Muğla 32 °C
  • Çanakkale 28 °C

Bir yılı geride bırakırken…

METİN KALKAVAN

Yeni; vira bismillah deyip, limandan demir almaktır. Masmavi enginlere, heyecanla, coşkuyla, cesaretle dümen kırmaktır. Her ne olursa olsun, bir sonraki limana güvenle yanaşmaktır. Evet, yeni bir yıla yelken açıyoruz. Umutlarınızın, beklentilerinizin, gerçeğe dönüşeceği bir yıl olması dileğiyle…

Evet, bir yılı geride bıraktık…

Özellikle denizcilik sektörümüz açısından zor olan bir yılı daha geride bıraktık. 2008 yılında başlayan küresel fırtına 2013 yılında da etkisini göstermeye devam etti. Bu süreç aslında sektörümüz açısından zor olsa bile, tahminlerimizin ötesinde dirençli çıktık. Elbette ki sektör hasar gördü. Özellikle bu süreç içerisinde gemi inşa sektörümüz çok ciddi anlamda kan kaybetti. Denizcilik sektöründe en meşakkatli günler geçiren sektör, gemi inşa sektörü oldu. Emek yoğun bir sektör olması münasebetiyle, gemi inşa sektöründe insan kaynakları önem arz etmektedir. Bu kriz sürecinde en çok hasar da, kalifiye elemanlarımızın kaybı nedeniyle yaşanmıştır.

Bütün dünyayı kasıp kavuran ekonomik kriz, sektörümüzün krizi olmamasına rağmen en çok da denizcilik sektörü bu krizden etkilenmiştir. Bu süreç bir anlamıyla sektörümüz açısından öğretici de olmuştur. Böylesi kötü günler geçirirken, doğru stratejiler belirleyip, krizi avantaja dönüştürmek için uğraştık. Açıkçası kriz yönetimi konusunda kurumlarımız daha da deneyim kazanmışlardır. Diğer taraftan bu süreçte eksiklerimizi tamamlama fırsatı da bulduk. Kurumsallaşma konusunda önemli çalışmalar yapıldı. Denizcilik eğitimimiz bu kriz sürecinde çok önemli yol aldı. Sektördeki birlik beraberlik ve ortak sinerjinin bozulmaması, bu sürecin en önemli konusudur. Bu da göstermektedir ki, sektörümüz içindeki bu ahenk doğru stratejiler üretilmesini sağlamıştır. 2013 yılı aynı zamanda UNESCO’nun 36. Genel Toplantısı’nda alınan karar neticesinde, Piri Reis’e ait Dünya Haritası’nın 500. yıldönümü olması münasebetiyle “Anma Yılı” olarak ilan edilmişti. Böyle özel bir yıl içinde Piri Reis Üniversitemizin ana kampüsünün açılmış olması da bizim için hem çok anlamlı, hem de çok gurur verici bir gelişme olmuştur.

Denizciliğin mihenk taşı olan deniz ticaretinde işler iyi gitmediği sürece, diğer birimlerimiz de otomatik olarak etkilenmektedir. Yani domino etkisi yaşanmaktadır. Bu krizde deniz ticareti ciddi anlamda etkilenmiştir. 2005- 2008 yıllarında piyasaların çok iyi olduğu bir süreçte, armatörlerimiz kazançlarını yatırıma dönüştürmüştür. Bu yatırımdan dolayı dünyanın en genç deniz ticaret filosuna sahip bir ülkeyiz. 2013’te dünyadaki, ticaretin artmasına paralel olarak deniz ticaretinde de yılın son aylarında düzelme görülmüştür. 2014 yılında dünya ticaret hacminin büyümesiyle beraber, deniz ticaretinde de olumlu gelişmeler olacağını umuyoruz.

2013 yılı aynı zamanda bir seçim yılı olarak da kayıtlara düşülmelidir. İMEAK Deniz Ticaret Odası seçimleri yapılmış ve mevcut yönetim güven tazeleyerek yola devam etmiştir. Bu arada Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Binali Yıldırım’ın İzmir Büyük Şehir Belediye Başkan adayı olmasından dolayı da bir nöbet değişikliği yaşanmıştır. Nöbeti, Karaman milletvekilimiz Lütfü Elvan devralmış bulunmaktadır.

Sayın bakanımız Binali Yıldırım’a teşekkür ediyor, yeni çalışmalarında başarılar diliyoruz. Yeni bakanımız Lütfü Elvan’a da aramıza hoş geldiniz diyoruz. Her iki bakanımızın da yolları açık ve aydınlık olsun…

2014 yılının öncelikle, ülkemize ve sektörümüze huzur ve başarı getirmesini temenni ediyoruz. Diğer yıllara göre 2014 yılının sektörümüz açısından iyi bir yıl olacağına inanıyoruz. Özellikle 2014 yılının ikinci yarısında sektörümüzün diğer yıllara göre daha iyi bir ivme kazanacağını düşünüyoruz. Sektörümüzdeki gelişmeler de buna işaret ediyor. Özellikle gemi inşa sektörümüzün bu yıl içerisinde uluslararası alanda daha sıkı faaliyet yürütmesi gerekecektir. Gemi inşa sektörümüzün olmazsa olmazları, tanıtım ve marketingdir. Küresel rekabetin kıran kırana yaşandığı denizcilik sektöründe, oyunu kurallarına göre oynamak zorunda olduğumuzu unutmamalıyız.

Bu krize rağmen, denizcilik eğitiminin yanı sıra, deniz turizmindeki gelişmeler de bizi son derece gururlandırmaktadır. Deniz turizminin, genel turizm gelirleri içerisinde her yıl giderek payını arttırmasını önemli bir gelişme olarak görüyoruz. Elbette ki, bu başarıların arkasında idaremizin de çok büyük katkısı bulunmaktadır. Özellikle son yıllarda, idaremizdeki denizci sayısının artması sektörümüzü uluslararası arenada da çok önemli bir oyuncu haline getirmiştir. Bütün uluslararası platformlarda Türk denizciliği varlık göstermektedir. Sektör ve idare işbirliği kapsamında çok başarılı çalışmalar yapılmıştır. Bu vesile ile bütün bürokratlara, çalışanlara, sektörümüze ve üniversitelerimize teşekkür ediyoruz. 2014’ün bereketli bir yıl olmasını diliyorum. Pruvanız neta rüzgarınız kolayına olsun.

Allah selamet versin…

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
mehmet kara
27 Şubat 2014 Perşembe 13:09
bizimde sesimizi duyun!!!
bizimde derdimizi ve sesimizi duyun,3000 grt altı ehliyetlere bir care bulunmayacakmı? 3000 grt altı kaç gemi kaldı denizde acaba.bu kadar 3000 grt altı zabitlerin hali ne olacak acaba???
188.58.157.178
T.C.Müh.Kaptann Refik Akdoğan
22 Şubat 2014 Cumartesi 11:36
Bir yılı gheride bırakırtken
Sayın Metin Kalkavan 2013 yılının hesabını verirken
sadece kriz olaylarını anlatmakta ama krızi geçiştirebilmek için İMEAK DTO üyelerinin ve ülkenin bu krizi az hasarla geçiştirebilmek içşn hükümet nezdinde ne gibi girişişmlerde bulunduğunu, hükümetin ne gibi önmlemler aldığını söylememektedir. Yani Sayın Kalkavan ellen gelen düğün bayram diyerek krize karşı bir şey yapmadıklarını gemisini kurttaran kaptan der gibi armatörlerimizin, tersanelerimizin krizle başbaşa bırakıldığını ifade etmektedir. Sayın Kalkavan 2013 tarihinde yürürlüğe giren MLC 2006 dan hiç bahsetmemektediir. Onu yok kabul ettiği anlaşılmaktadır.Sayın Kalklavan Türk armatörlerinin yabancı bayrağa geçmemeleri için ne gibi çalışmalar yapıldığını söylememektedir. Sayın Kalkavan gemiadamlarının eğitimi deyince sadece kendi vakıflarının kurduğu Piri Reis Üniversitesi'nden başka daha seksenden fazla olan sivil denizcilik eğitim mkurumları görmezliketen gelerek İMEAK DTO nun 25 milyon tl sini bu üniversiteye vererek diğerlerinminm haklarını nasıl vicdan huzuru içinde harcadıkalarının lafını hiç etmemekltedir. Ki bu okullar bir sürü eksiklerle kaliteli gemiadamı yetiştirmek için çırpınırken gene Sayın Metin Kakavan Bey kendi şişrketinin sahip olduğu ANNKARA feribotunu Piri Reis Üniversitesine 15 milyon tl karşılığında devredildiğinin lafını etmemektedir. Eh o zaman biz de ortama uyrak dikensiz gül baçesinde iyi seyirler diyelim . Allah sonumuzu hayrtetsin. www.refikakdogan.com
46.197.149.173
Yazarın Diğer Yazıları
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Deniz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim